hoi,
ik heb een vraag voor mijn broer. Hij is momenteel 32…hij heeft schizofrenie en heeft vele ups en downs. Hij heeft nu enorme schulden gemaakt…doordat hij een periode met psychoses achter de rug heeft…en nu het weer wat beter gaat (hij neemt zijn medicijnen)proberen we hem uit het diepe dal te helpen…
hij heeft momenteel een bijstandsuitkering, waarvan hij (ook zonder schulden) nauwelijks rond komt…(want hij krijgt geen huursubsidie, en de gemeente waar hij woont zijn erg laks met financiele hulp zoals de bijzondere bijstand)…. nu weet ik dat er een Wajong uitkering bestaat….maar we waren te laat met aanvragen…(want moet na de 17de verjaardag en toen ging het nog redelijk met hem) en ook heeft hij daarna nog even geprobeed te studeren, waarbij hij geen studiefinanciering ontving….hierdoor zou hij zijn recht op een wajong-uitkering verspilt hebben…
nu vraag ik me af…blijft hij nu voor altijd in de bijstand??? of zijn er nog andere mogelijkheden om hem óf nog wel in de wajong te krijgen….óf dat hij een WAO uitkering zou kunnen ontvangen?? (hij kan nl echt niet werken….door zijn psychoses).
hoop dat iemand goede raad heeft…zou ons erg helpen
groetjes, anne