Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

presentatie op school

• ellen

hallo,

ik doe het Cios in Heerenveen en hou met 2 klasgenoten een presenatie over psychoses, schizofrenie. wij zouden het heel leuk vinden als er iemand op school zou kunnen komen om wat te vertellen en klasgenoten een indruk te geven van hoe iemand is/doet met schizofrenie. is er hier iemand die het leuk lijkt om langs te komen en wat te vertellen over zijn/haar ziekte?en in de buurt van Heerenveen woont?of zou je eventueel op een andere manier mee willen helpen (intervieuw o.i.d) dan hoor ik het heel graag!

groetjes Ellen Kloosterman

ellen_kloostervrouw@hotmail.com

• Dolf

Hallo Ellen,

Ik zelf doe geen presentaties. Maar ik kan je op een andere manier helpen. Kijk eens op:

http://www.newthinking.nl/doosvanpandora.html/verhalen.html/mythologie.html

Je kunt namelijk films laten zien om mensen duidelijk te maken wat schizofrenie en psychoses zijn.

Wil je echt iemand op school uitnodigen, dan kun je dat vragen aan leden van Anoiksis. Zie: http://www.anoiksis.nl/

Succes,

Dolf

• Tssss

Dacht dat JULLIE een presentatie moesten houden. Wel lekker gemakkelijk om dat dan maar door iemand anders te laten doen.

• ellen

ik geloof dat beter eerst goed kunt lezen voordat je commentaar geeft…er staat toch echt dat ik met 2 klasgenoten een presentatie geef en als iemand iets komt vertellen over zijn ziekte betekend dat nog niet dat diegene de hele presenatie houdt….meneer of mevrouw TSSSSS

• Brian

Hi Ellen,

Ik vind het eigenlijk best een leuk idee. Wil best wel meewerken, kan interessant vertellen en ook zoiets wel presenteren. Misschien krijgen we het wel voorelkaar, wil binnenkort toch nog een keer naar nederland komen.

Brian.

• Tssss

Ik kan heel goed lezen, maar ik heb het dus verkeerd begrepen. Dat kan dus aan mij liggen (cognitieve problemen he dat heb je met schizofrenie); mijn excuses dan, maar het kan ook zijn dat jij je berichtje niet duidelijk genoeg hebt geformuleerd.

Net zoals het mijn ding is dat ik me erger dat je wel een boze reactie aan mij kunt sturen, maar niet ff een bedankje aan Dolf die je eerder antwoorde met tips. Maar goed, dat is wel vaker het probleem met al die mensen die ons voor hun karretje willen spannen voor een presentatie, scriptie, enz. (alvast excuses dat ik nu voorbarig ben, ik mag niet iedereen over één kam scheren, net zoals ook geen enkele schizofreen gelijk is. Alle ragdolls zijn katten, maar niet alle katten zijn raggdolls)

Tssss (dá's een kwestie van lezen: 4-ss-en en geen 5)

• ellen

he brian!

leuk dat je wilt helpen!waar kom je vandaan dan?ik weet nog niet precies wanneer onze presentaties zijn maar dat komt wel goed. heb je e-mail of msn?dan kunnen we het er verder over hebben. je mag me mailen als je wilt..

groetjes ellen

• ellen

dag TSSSS(het gaat om de details he)

mensen met schizofrenie gebruiken om lekker makkelijk van de presentatie af te zijn is helemaal niet het geval. het is een manier om de presentatie meer inhoud te geven en meer te laten zien dan alleen de punten dit is schizofrenie… klaar. veel mensen kijken raar naar mensen die “anders” zijn en je zou dat beeld misschien kunnen doorbreken….

bedankt he!

• Brian

Hi Ellen. Ik begrijp de meerwaarde van het idee, de presentatie. Onder mijn naam kun je via de zoekfunctie alvast meer lezen over mijn filosofie die ik graag, dan als het zover is zal openbaren en onderbouwen. Vind het een goed idee, en heb veel te vertellen. Wat is dan de gemiddelde leeftijd van het publiek? Ben benieuwd, als je wil kan je het interview, een vragenlijst bv, me alvast toemailen, mijn adres verkrijg je als je een keer op mijn naam klikt. Tot horens en kijks.

• Tssss

Ellen,

Is het misschien een idee dat jullie dan in je presentatie extra aandacht besteden aan bewegingsstoornissen (onderzoek: psychiaters werden homevideos getoont van spelende kinderen en moesten daar het kind uit halen dat inmiddels schizofrenie had ontwikkeld, bleek dus een eitje te zijn). Doel hiermee is dat afgestuurden van jullie opleiding veelal met jonge mensen gaan werken en zo zouden jullie een bijdrage kunnen leveren aan vroegdetectie cq vroege signalering van symptomen.

Excuses voor mijn voorbarigheid, ben te geïrriteerd de laatste tijd, mijn ding, had ik jou niet lastig mee moeten vallen. Succes maar dan en ik hoop dat het wat bijdraagt.