Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

gewichttoename van risperdal

• lief

Hoi allemaal ik heb al een paar keer deze side bezocht en wil graag wat vragen.

Afgelopen zomer heb ik een psychose gehad ik zit nu zo,n 3 maanden aan de risperdal. Ik slik nu 2mg risperdal ivm de bijwerkingen. Het gaat wel goed alleen heb ik last wat stijve spieren en ben aangekomen. Dit laatste vindt ik heel vervelend want ik voel me echt opgeblazen. Zijn er meer mensen die aangekomen zijn en wat hebben jullie ertegen gedaan. Dieeten gaat heel moeilijk maar is het mogelijk om weer lekker in m,n vel te zitten. Op dit moment heb ik een gevoel dat het niet goed komt. Ik zit natuurlijk nog niet zo lang er aan maar kunnen de bijwerkingen weg gaan en wat te doen tegen die voortdurende drang naar eten.

afz lief

• Sytse

Kijk op Google en dan risperdal

Kees.

• noix

Ik ben ook flink aangekomen door beide Anti-psychotica en anti-depressieva.

Maar ik heb niet meer behoefte aan eten, ik eet dus ook niet meer als voorheen.

Als je die behoefte wel hebt, dan zou je een andere AP kunnen proberen.

Maar dan nog bestaat de kans dat je aankomt, ook al eet je niks meer.

Dat is nu eenmaal de bijwerking van deze medicatie.

Je zult het moeten accepteren.

Sterkte noix

• Keighleigh

Ik ben ook flink aangekomen van Haldol, heb godzijdank geen rare bijwerkingen maar zit op een lage dosering waarvan ik vermoed dat het nog ietiepietsie moet verhoogd worden (zie m´n verhaal boven)

Ik ben op dieet gegaan en ga binnenkort weer sporten en ben al 4 kilo kwijt en pas weer in maat 40 (vroeger 36-38) maar bij mij speelt m´n zwangerschap vorig jaar mee.