Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ben ik schizofreen?

• Anoniem

Hallo,

Sinds 2 jaar heb ik een paar mensen verzonnen. (fantasievrienden?) Ik weet niet waarom ik dat heb gedaan, het gebeurde gewoon. Alleen die mensen praten niet tegen me en geven me geen opdrachten en ik zie ze ook niet. Maar ik heb wel verzonnen hoe ze er uitzien. En ik fantaseer over hun en over de dingen die hun meemaken. Dat doe ik niet altijd, als ik gewoon gezellig met iemand aan het kletsen ben of ik ben iets aan het doen, dan denk ik er niet over na maar als ik niets te doen heb, begin ik over hun te fantaseren. Als ik in bed lig bijv, denk ik daar constant over na en ik kan ook nooit echt goed slapen. Soms slaap ik maar 1 of 2 uurtjes. Ik ben soms daarom ook heel erg moe. Vandaag op school vertelde een leraar wat over Schizofrenie en ik ben erg bang dat ik dat heb nu. Ik heb er wel vaker over nagedacht dat dit niet echt gezond kon zijn maar nu drong het pas echt tot me door. Sinds dat ik thuis ben, probeerde ik informatie over Schizofrenie te zoeken en ik ben nu bang dat ik het heb. Ik ben 14 jaar en ik vind het eng om tegen mijn ouders te vertellen dus daarom vraag ik het hier. Kan iemand me helpen?

Bedankt!

• Anoniem

>

> Hallo,

>

> Sinds 2 jaar heb ik een paar mensen verzonnen.

> (fantasievrienden?) Ik weet niet waarom ik dat heb gedaan,

> het gebeurde gewoon. Alleen die mensen praten niet tegen me

> en geven me geen opdrachten en ik zie ze ook niet. Maar ik

> heb wel verzonnen hoe ze er uitzien. En ik fantaseer over hun

> en over de dingen die hun meemaken. Dat doe ik niet altijd,

> als ik gewoon gezellig met iemand aan het kletsen ben of ik

> ben iets aan het doen, dan denk ik er niet over na maar als

> ik niets te doen heb, begin ik over hun te fantaseren. Als ik

> in bed lig bijv, denk ik daar constant over na en ik kan ook

> nooit echt goed slapen. Soms slaap ik maar 1 of 2 uurtjes. Ik

> ben soms daarom ook heel erg moe. Vandaag op school vertelde

> een leraar wat over Schizofrenie en ik ben erg bang dat ik

> dat heb nu. Ik heb er wel vaker over nagedacht dat dit niet

> echt gezond kon zijn maar nu drong het pas echt tot me door.

> Sinds dat ik thuis ben, probeerde ik informatie over

> Schizofrenie te zoeken en ik ben nu bang dat ik het heb. Ik

> ben 14 jaar en ik vind het eng om tegen mijn ouders te

> vertellen dus daarom vraag ik het hier. Kan iemand me helpen?

>

> Bedankt!

Sorry, ik ben vergeten om erbij te zetten dat ik soms net doe of ik die persoon ben. sorry. Anoniem schreef:

• Sytse

Ik kan hier niet uit op maken waarom jij schizofreen zou zijn

laat je fantasie maar gewoon gaan*D.

®

• Anoniem

Dat stelt me echt heel erg gerust, dank je!

• noix

lijkt me geen schizofrenie, misschien wel raadzaam om een keer uit die fantasie wereld te stappen en in de echte wereld

• Keighleigh

Ten eerste kan je het gerust tegen je ouders vertellen, veel kinderen fantaseren over allerlei dingen, ik deed dat vroeger ook wel alleen bleek ik echt wat te hebben, wie weet is dit niet zo bij jou en mocht het zo zijn dan zou je vast wel meer kenmerken hebben rond deze tijd. (begon bij mij rond m´n 14e)