Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Angst voor psychotische ex

• Dame

Hallo Daar!

Mijn ex is opgenomen met een psychose. Ik merk dat ik bang ben. Hij haalde al allerlei dingen in zijn hoofd tijdens onze relatie en het schijnt nu alleen maar erger te zijn. Hij wil bepaalde mensen wat aan doen.

Hij krijgt binnenkort meer vrijheid, mag het terrein af.

Snap niet hoe dat kan terwijl de medicatie nog geen eens is aangeslagen.

Heb er gisteren een paniekaanval van gekregen.

Schrok wakker en voelde me bekeken, had het idee gedachten in mijn hoofd te hebben die niet van mij waren ed.

Allemaal dingen die bij hem horen, niet bij mij. Zeer vervelende situatie.

Snap het ook niet goed.

Ben gevoelig, maar verders geen last van dat soort dingen.

In hoeverre is mijn angst gegrond? Gaan psychotische mensen daadwerkelijk over tot geweld ed. ?

• Ruba

Hoi,

Ja, ook psychotische mensen kunnen overgaan tot geweld, met nadruk op kunnen, net als “gewone” mensen.

Als iemand is opgenomen heeft hij gewoon recht op vrijheden, als iemand gedwongen is opgenomen alleen als dat zonder gevaar kan op het ziekenhuisterrein.

Goede hulpverleners laten echter niemand “gaan” als er het ernstige vermoeden bestaat dat deze persoon buiten gevaar oplevert.

Als je nog contact hebt met mensen die zich met hem bemoeien, probeer daar dan contact mee op te nemen, mischien dat zij in contact staan met de psychiater, want het is natuurlijk mogleijk dat ex in het ziekenhuis mooi weer speelt en men daar iet op de hoogte is van zijn “plannen” die echter ook meer geschreeuw dan geblaat kunnen zijn (als iemand bang is, kan aanval, al in woorden, de beste verdediging zijn). Is hij al eens eerder echt geweldadig geweest? Dat kan een indicatie zijn voor toekomstig geweld.

Probeer verder wat met je eigen angsten te doen, bouw veiligheid voor jezelf in

sterkte

• sandy remedio

als hij medizijne heeft en zelf in neemt kan het geen kwaad dan zal hij zeker rustig zijn maar geen medizijne dan wordt het erg moeilijk ik heb het met me broer gehad hij was niet ziek wij waren ziek hij wou geen medizijne we hebben het stikem in zijn koffie gedaan en nu 5jaar later hij weet er van en vindt het niet meer erg om ze in te nemen