Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

docu

• r.vanos

beste mensen,

Ik zit op de Nederlandse filmacademie en voor een 1e jaars opdracht moet ik een ‘foto documentaire’ maken tussen de 5 en 10 minuten. Dit houdt in dat ik foto?s moet maken die een verhaal vertellen, dus geen film/video. Daar onder moet ik zelf geluid ontwerpen..

ik heb gekozen voor mijn docu om het over schizofrenie te doen. Ik wil een docu maken waar niet zo zeer het allemaal word uitlegt (zoals op tv) maar als een soort van gevoel wat een persoon die schizofreen is heeft over te brengen op het plubliek!

Vrij ingewikkeld misschien maar, ik heb jullie hulp nodig! ik ben op zoek naar zo veel mogelijk ervaringen, gedachtens, gedichten, gevoel, noem maar op.. van mensen met schizofrenie.

Ik ben berijd om de mensen die reageren een dvdtje te sturen met het resultaat!

Het is niet voor televisie, het blijft binnen mijn school.

Wie wil reageren kan dat naar mijn mail, r.vanos@ahk.nl, vermeld er maar even bij of je een dvd wil of niet! en dan natuurlijk ook je adres!

Ook voor vragen kun je me mailen!!

alvast bedankt,

met vriendelijke groet,

r.vanos

• lexa

Hallo R.

Ik maak schilderijen op mijn pc, digitale schilderijen en tekeningen zeg maar.

Ik heb zelf ook een tijdje filmpjes gemaakt en gebruikte daarin mijn tekeningen als stille beelden.

Als je interesse hebt mag je wel wat van die tekeningen gebruiken.

Je kunt ze van mijn site afhalen, maar dan is het formaat waarschijnlijk niet toereikend, je kunt me ook laten weten waar je interesse in hebt dan stuur ik je ze vergroot op. Neem maar eens een kijkje op mijn site en laat me maar horen of je interesse hebt.

http://www.lexart.net

Gr. Lexa

• r.vanos

hey lexa,

het geeft me wel in spiratie!! dat zeker, ik denk niet dat ik ze kan/mag gebruiken, misschien wel de achterliggende gedachtes van bijv. : ‘elf’, ‘heroic’ of ‘pica2’??

die vind ik persoonlijk erg mooi!!

in ieder geval bedankt!!

rik

• Brian

Goed projekt. De tv-en film wereld speelt namelijke een hele grote hoofdrol in het produceren van dat wat we kennen als de schizofrene en/of gespleten ziel. Om onduidelijke reden is een geslaagd mens een die zich flexibel en veelzijdig op kan stellen. Onderbewust geven film acteurs het voorbeeld door, op het eerste gezicht, totaal uiteenlopende rollen, te vertolken. Dan wil de kijker dit natuurlijk ook, en net zoveel verschillende stylen te kunnen beheersen als madonna. Veel mensen, zijn hier niet klaar voor, omdat hun voorouders generaties lang het zelfde soort, voorspelbare leven gevoerd hebben. Personen die met deze, voor hun opgedrongen rol van multimens, te kampen hebben, vluchten graag onder het nieuwe etiketje der schizofrenische patient. Misschien dat je als student van de filmschool alleen maar filmpjes wil maken en nog niet zo nagedacht hebt over de rol van de tv op de samenleving, maar ik zou als ik jou was toch eens kijken of het nog mogelijk is van onderwerp te veranderen.