Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

contact

• Sas

Hoi,

Ik heb een lichte mate van schizofrenie. Ik zou graag in contact komen met mensen van rond de dertig die hier ook last van hebben. Om gewoon eens samen te kletsen. Ik ben 30 jaar en werk op HBO niveau.Zolang ik mijn medicijnen goed inneem gaat het op wat kleine dingen na best goed.

Groetjes Sas

• Brian

Hi Sas, lijkt me een goed voorstel, waar ik wel voor te vinden ben..

• Brian

Dat was toch eigenlijk een heel genereus aanbod. Zovelen hebben nou ook weer niet de mogelijkheid zich schriftelijk in het schizofreens te onderhouden. En dat alles zonder commerciele bijbedoelingen.

• Keighleigh

Ik ben Schizotypisch en 32 en zeker ook wel geinteresseerd, eventueel via dit prikbord, ben hier vaak te vinden, ik slik een lage dosering Haldol. De sfeer is hier trouwens erg goed en we prikken hier maar met een klein groepje dus ik zou het leuk vinden als je met ons meeprikt.

• Brian

Ja, schaam je maar niet, hoop dat je terug komt, tilburg is een mooie stad met zijn verdwenen eik en de heuvel waar je kan kiezen uit vijf cafes en een discotheek.

• sas

Hoi Brian en Keighleigh,

Lijkt me fijn om jullie een keer te ontmoeten.

Of via dit prikbord met jullie en anderen te kletsen.

Ik weet eigenlijk pas sinds een jaar dat ik schizofrenie heb. Ik krijg te weinig hulp (of ik vraag te weinig hulp?) Ik weet ook niet precies wat voor soort hulp ik kan verwachten.

Hebben jullie daar ervaring in?

Verder ben ik net terug van mijn vakantie en begin ik Maandag aan mijn nieuwe baan. Erg spannend allemaal…wordt er ook lichtelijk psychotisch van.

En hoe reageerde jullie familie? Mijn familie wil er niets van weten terwijl ik hun steun eigenlijk best hard nodig heb.

Groetjes Sas

• Brian

Was vroeger altijd van mening dat het ontmoeten van andere schizofrenen fout was, omdat ik dan misschien hun meningen over zou nemen. Ik ben altijd van mening geweest dat we bedrogen worden door de wereld. Ik voel me op een punt dat dit voorbij is en alles klopt wat ik altijd gedacht heb, ik heb zoveel bewijs materiaal, dat ik iedere zogenaamde medicijnman binnen no-time van zijn eigen geloof af kan brengen. Het lijkt me nu juist goed anderen te ontmoeten en gedachten te delen. Zou jullie (sas en keighleigh) graag eens willen ontmoeten om over ons te praten. Dat van jouw familie vind ik ook zeer fout. Dit komt omdat ze je probleem zien als hun opvoedingsfout. Daarin hebben ze gelijk, het is ook hun fout. Ze dienen zich te schamen, dit vertaald zich helaas in afkerend gedrag ten opzichte van jou. Ouders zijn nooit klaar met hun taak, maar die generatie ouders van ons wil graag genieten van de pensioentjes. Ze zijn zo geprogrammeerd dat ze hun hele leven van werken en famillie er naar uitgekeken hebben met 65 het bijltje er bij neer te kunnen gooien en te kunnen vluchten in permanente vakantie. Ze hebben werkelijk alles op een dienblad gekregen. Jij bent weer in de fout gegaan dat ipv je ouders in vertrouwen te nemen het de dokter gevraagd hebt. De goede man kan niet meer doen dan een medicijn uitzoeken en de fabrikant hiervan tevreden stellen. Een dokter kan goed infecties genezen en botbreuken helen. Toch geloofd iedereen dat hij toveren kan. Ontevredenheid, stress, rouw en onbetrouwbaarheid van geest zijn geen ziektes. Met kennis van je/de natuur bereik je veel meer.