Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

voor brian

• anneke vd ree

Hallo Brian

Mijn petje af voor jou jij hebt blijkbaar de ziekte schizofrenie maar weet er heel goed mee om te gaan.

Buiten dat heb je volgens mij een heel hoog iq.

Dat neemt niet weg dat mijn zoon van 18 jaar het er heel moeilijk mee heeft.

Hij wil leven en lol maken drinken met zijn vrien en naar de discotheek.

Alleen hij doet het soms maar het gaat gewoon niet goed.

Wij kwaad psychiater kwaad waar hij 1 maal in de week naar toe gaat.

En wil toch drinken na 2 biertjes vandaag waar ik tegen was omdat hij nog altijd niet stabiel is.

Lig hij nu nock out in bed.

Hoe heb jij deze ziekte toch redelijk overwonnen

Groetjes Anneke vd Ree moeder van Dave 18 jaar diagnose schizofrenie

• Ruba

Hoi Anneke,

Bericht was dan wel niet aan mij gericht, maar ik wil wel even graag reageren. En dan m.n. op “wij kwaad, psychiater kwaad”. Dave heeft al ontzettend veel verloren, maar wil een gewoon leven terug, een gewoon leven net als zijn vrienden. Dat dit niet lukt, is een rouwproces. En op iemand die dingen moet accepteren, verwerken, moet rouwen, daar wordt je toch niet boos op?

Ik kan het wel begrijpen hoor, omdat jullie zien dat het niet goed voor hem is, maar verdorie voor hem zal het helemaal moeilijk zijn.

Overigens juist door hem tegen dingen aan te laten lopen, gaat hij wrsch zelf wel inzien waar zijn grenzen liggen en kan hij gaan rouwen verwerken en accepteren. En zelf de grenzen van jezelf ontdekken is beter dan dat deze worden opgelegd door derden.

Groetjes, Ruba

• Brian

Als je een ‘ziekte’ wil overwinnen, moet je dus eerst het besef hebben dat dit mogelijk is. Psychiaters vertellen je dat dit niet mogelijk is, dat is de moderne opvatting. Ze vertellen dat je het met drugs in de hand kan houden, maar die dan wel je hele leven moet blijven gebruiken. Hier kun je dus beter niet naar toe gaan met hem. Het stikkertje schizofrenie moet je uit het hoofd zetten. Dan moet je je bedenken wat hij mist dat zijn leven handelbaar kan maken, dat moet jij weten want jij bent zijn moeder en volwassen. Dan ga dat voor hem proberen te regelen want je houdt van hem. De drank en drugs en disco zijn een vervanger voor dat wat hij nu mist. Niemand van 18 is schizofreen. Lol maken en dan knock out in je bed belanden is trouwens best wel leuk, en kan je zien als stretchen van de menselijke geest, daar is niks verkeerd aan, misschien moet je dat ook eens proberen. Bij echte problemen komt er natuurlijk veel meer kijken dan een paar briefjes in het forum, dat snap ik ook wel. Misschien moet de exorcist binnenkort wel komen.

• SHeila

Ik ben het hier totaal met Brian eens.

Mijn broer heeft ook schizofrenie en wou ook altijd uitgaan en doen alsof er niks mis met hem was, maar dit putte hem totaal uit en had meestal een week nodig om hiervan weer te herstellen. Deze periode met u kind gaat vanzelf over, vertrouw me maar.Als ze minder in de ontkenningsfase zitten dan gaan ze vanzelf beseffen dat dit niet langer meer zo gaat.Mijn broer dronk trouwens nog wel wat meer dan 2 biertjes, want die zoop gewoon even 20 wodka redbulls weg. Hier waren wij het ook niet mee eens maar hij moest er zelf achter komen!

Nu weet hij dat de hersenen veel te veel geprikkeld worden in een discotheek en dat die dat niet aankan.

Maar ik begrijp u wel, want het is heel moeilijk.Maar denk er eens over na hoe moeilijk het voor hun is om alle dingen te laten vallen waar hun vrienden zoveel plezier in hebben. Wij hebben het mijn broer niet moeilijk gemaakt omdat dit nog het enige was wat die had. We kunnen ze niet in een glazen kooi houden. Maar we moeten ze zelf laten ontdekken wat ze wel en niet aankunnen.

Hopelijk ziet u kind dit ook snel in

liefs sheila

• Brian

Nu snap je waarom schizofrenen gedrogeerd worden: ze zijn een probleem voor de samenleving. Schizofrenen zijn de voelspriet van de mensheid. Er zit hier iets grondig verkeerd, daarom raken zoveel mensen in psychosen en ontwikkelen schizotypische stoornissen. Gaat het bij jou, of bij je broer ook zo, doe me dan een lol en zit het gewoon uit, ook als je niet meer kan lezen of computeren. De sameleving moet zien te handelen met de uitingen want zij, zijn degenen die hier iets van kunnen en moeten lezen. Een schizofreen op medicijnen, is gewoon als een ieder ander, niet instaat tot uitwisseling van dat wat er speelt. Mensen die gezond worden geacht inde samenleving zijn zeer oncommunicatief, is dit normaal, nee, hun unconsistente gedrag krijgt de schizofreen op zijn bordje, dan moet je hem dus niet geestdood maken door drugs, want de rest moet met zijn uiting, nog geconfronteerd worden. Het gaat er niet om dat de schizofreen met zijn stoornis om kan gaan, het gaat erom dat de omgeving het handelen kan, dat is even iets heel anders. Het is heel belangrijk dat dit besef bij de mensheid terug komt, maar ook ik heb daar mijn twijvels als ik de trieste berichtjes op dit forum over de lofzang der psychopharmaca lees. Nog even over die discotheek waar alles mee begon: Je moet je eens beseffen hoe ver de mensen afgestompt zijn, die hier wel binnen kunnen vertoeven. Deze hebben serieuze zintuigelijke problemen.

• SHeila

daar meld je toch iets goeds in je laatste zinnen, het maakte me gewoon aan het lachen. Want als ik ergens “gekke” mensen heb ontmoet is het daar wel.

Ze schilderen mijn broer af als dorpsgek maar ondertussen lopen er zogenaam veel “gezonde” mensen rond die met een domme ruzie bv. al iemand gewoon even neersteken. Want dat schijnt wel te kunnen in deze maatschappij. Dat zou mijn broer eens moeten doen, dan wist ik wel wat voor een roddels er rondgingen in mijn dorp…

Brian zoals ik je berichten lees ben je een zeer intelligent persoon. Mijn broer heeft ook een iq waar ik zeer zeker niet aan kan tippen. Alleen al zijn vermogen om helder na te kunnen denken op momenten waar ik mezelf laat gaan.

Denk je misschien dat intelligentie iets te maken heeft met schizofrenie???

Zoals de film: “a beautifull mind” Dat was ook zo'n genie die schizofrenie heeft gekregen. Maar toch zou dat best tegenstrijdig zijn want ik ken ook mensen die geen genie zijn en wel last hebben van schizofrenie. Daar heb ik dus denk ik al mijn antwoord…