Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Politie en schizofrenie!!!

• SHeila

MIjn broer is al verschillende keren midden in een psychose in de boeien geslagen en afgevoerd naar een politiecel waar die vervolgens moest overnachten. Dit omdat hij tijdens de psychoses vaak erg agressief werd en ruiten ging ingooien of auto's ging bekrassen. De politie heeft hem telkens in de boeien afgevoerd en ons in het onwetende gelaten. Nooit kregen wij een telefoontje of hij daar moest overnachten ofdat ze hem al vrij gelaten hadden. Vaak werd hij midden in zijn psychoses verhoord en ook beloofden ze ons altijd het crisisteam te bellen zodat hij nagekeken werd.Helaas kregen wij later altijd te horen dat niemand was langs geweest en hij aan zijn lot was overgelaten. De politie is erg nalatend altijd betreft schizofrenie. Mijn broer houdt telkens nieuwe trauma's hieraan over en moet dat maar weer zien te verwerken zonder er een psychose aan over te houden.

IK vind het diep triest dat zoiets in nederland gebeurd en dat samen werking tussen de politie en GGZ nihil is.

Dit zou toch niet mogen kunnen in Nederland???

waarom wordt hier niet meer aandacht aan besteed? Waarom worden schizofrenen patienten behandeld als criminelen en aan hun lot overgelaten???

wij hebben hier zoveel verdriet om, het is te triest voor woorden.

• TEN

Ik kan me enigzins voorstellen, ik heb hier zelf geen ervaringen mee…..

Ben ook geen patient maar bevriend met een persoon met de aandoening.

Wat mij gewoon opvalt is dat de gemiddelde Nederlander diepgang uit de weg gaat, het gaat allemaal om buitenkant macht en geld…..Iemand met Schizofrenie is een persoonlijkheid waarin je je dient te verdiepen dmv kennis vergaring..dan kun je ze begrijpen.

Want wat ze doen ze leven op een koord daar balanceren, ze overkill aan informatie en stress is gevaarijk maar dat weet geen hond….want je ziet niks aan een persoon met schizofrenie op het eerste gezicht wel te verstaan……

Ik hoop dat uw broer balans vindt.

groet TEN

• Ruba

Hoi Sheila,

Is idd erg triest. Ik loop ook nog steeds bij elke politieman/vrouw/wagen een blokje om (in de boeien geslagen als een grote crimineel, alleen omdat ik “ontsnapt” was uit de “GGZ-gevangenis” om lekker thuis in m'n bed te gaan slapen).

Denk dat het het belangrijkste is dat agenten in hun opleiding (meer) kennis moeten vergaren over de diverse psychiatrische ziektenbeelden (anoiksis? ypsilon?)

groetjes, Ruba

• SHeila

ik en mijn moeder hebben een klacht ingediend op het politiebureau bij de hooftcommisaris. Die probeerde alles goed te praten. Vervolgens zei mijn moeder: jullie zouden je eens wat meer moeten verdiepen in mensen met psychische klachten dan had je je wel anders opgesteld tegen de betrokkenen en de patient zelf!!! De hoofdcommisaris zegt vervolgens: Dat is een onbegonnen zaak!!!

Dus ik zeg:inderdaad omdat een onbegonnen zaak voor jullie is waarom zijn jullie dan degene die hierover mogen oordelen??? Waarom worden er geen psychiaters per direct bijgehaald en laat je hun oordelen wat wel/niet goed is op dat moment!

Hij zei niks meer, maar toen begon hij erover te klagen hoe slecht de samenwerking is tussen het GGZ en de politie. DUs zei ik: Dus mensen met psychische klachten moeten ervoor boeten omdat jullie samenwerking niet wil vlotten, nou lekker is dat, en mijn broer een nieuwe trauma erbij.

Je wordt gewoon afgescheept door de politie met hij is meerderjarig en ingesloten maar hij oogt heel kalm, duhhhhhhhhh hij is bang voor de politie, wat zou jij doen!!!