MIjn broer is al verschillende keren midden in een psychose in de boeien geslagen en afgevoerd naar een politiecel waar die vervolgens moest overnachten. Dit omdat hij tijdens de psychoses vaak erg agressief werd en ruiten ging ingooien of auto's ging bekrassen. De politie heeft hem telkens in de boeien afgevoerd en ons in het onwetende gelaten. Nooit kregen wij een telefoontje of hij daar moest overnachten ofdat ze hem al vrij gelaten hadden. Vaak werd hij midden in zijn psychoses verhoord en ook beloofden ze ons altijd het crisisteam te bellen zodat hij nagekeken werd.Helaas kregen wij later altijd te horen dat niemand was langs geweest en hij aan zijn lot was overgelaten. De politie is erg nalatend altijd betreft schizofrenie. Mijn broer houdt telkens nieuwe trauma's hieraan over en moet dat maar weer zien te verwerken zonder er een psychose aan over te houden.
IK vind het diep triest dat zoiets in nederland gebeurd en dat samen werking tussen de politie en GGZ nihil is.
Dit zou toch niet mogen kunnen in Nederland???
waarom wordt hier niet meer aandacht aan besteed? Waarom worden schizofrenen patienten behandeld als criminelen en aan hun lot overgelaten???
wij hebben hier zoveel verdriet om, het is te triest voor woorden.