Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

het geloof in de medicijnen!!!

• SHeila

Het valt me heel erg op dat heel veel mensen hier op dit forum er heilig van overtuigd zijn dat medicijnen de oplossing zijn, zeg maar de “genezing” brengen.

Ik ben het hier totaal niet mee eens (mijn mening), medicijnen onderdrukken de stemmen en verdoofd als het ware een deel van je hersenen.Waardoor je trager reageerd op alles, minder goed kan functioneren, en in sommige gevallen zelfs helemaal niets meer kunt omdat je dan rondloopt als een zombie!!!

En wat als jou immuunsysteem meewerkt met je medicijnen??? Moet je dan elk jaar maar meer gaan slikken???

Dat is toch geen oplossing…

…de oplossing is toch zelf genezing het probleem zit toch bij je geest en hersenen. Hoe kun je nou genezen door eeuwig aan de medicijnen te zitten en het te blijven onderdrukken van je stemmen??? Dat is geen oplossing, dat vind ik eerder het toegeven dat je ziek bent en er maar mee leven, het accepteren dus!!! Zonder dat je er daadwerkelijk echt aan werkt…

Ik geloof meer in zelfgenezing en in natuurlijke oplossingen zoals bv. meditatie.

Ik denk dat dit wel geldt voor elke schizofrene patient: Omleren gaan met stress, stress leren verwerken.

Ik snap dat je stress niet uit de weg kunt lopen maar dan zou je er dus mee moeten leren omgaan…want als je het niet verwerkt eindig je dus met psychoses.

• Hans

Medicijnen genezen inderdaad niets maar soms kunnen ze wel degelijk een ondersteuning bieden bij een genezingsproces.

Ik ben dan ook blij dat er medicijnen zijn, soms zijn ze gewoon nodig.

• SHeila

ja ik snap wel dat het ondersteuning biedt maar zo nu en dan worden de stemmen alsnog te overheersend en hebben ze alsnog een psychose, dan vraag ik me ook wel een af zo van: is dit hoe jou toekomst eruit gaat zien???

Onder de medicijnen en nooit meer fulltime kunnen werken???

• Sytse

Heb je er ervaring mee SHeila?

®

• Sytse

Sorry zag 't van je broer.

Gebruikt hij medicatie, je hebt ze met weinig bijwerkingen

waar op je wel mee kunt werken.

®

• SHeila

mijn broer heeft al heel veel verschillende medicijnen geslikt.De laatste 2 jaar deed het met injecties 1 maal in de 2 weken. Maar die hadden ook bijwerkingen. Hij heeft nog nooit medicijnen gehad die geen bijwerkingen hadden omdat alles dan te licht was voor hem en hij alsnog psychoses kreeg aan de lopende band. Hierdoor is hij niet meer in staat om te werken of uberhaubt iets te doen.

• lexa

voor mij is het de keus tussen chronisch psychotisch rondlopen of medicijnen,

Door het front dat anti medicatie is word altijd gezegd dat het verdoofd en afstompt, dit kan zo zijn maar hoeft niet.

Ik heb al vanaf mijn jeugd last van psychoses en ben nog nooit zo helder in mijn hoofd geweest als sinds ik antipsychotica slik.

Er ging echt een wereld voor me open.

Weet je wat afstompd, psychose en depressie,

Ik vind dan ook dat het gevaarlijker is als je met een depressie aan het verkeer deelneemt dan dat je dat doet als je anti-depressiva slikt, dat onderdrukt namelijk vel minder, vaak krijg je weer een hele gevoelswereld terug die je daarvoor kwijt was.

Wat beterft het verhaal van sheila, ik vind het echt buulshit, en zeker omdat je er zelf geen ervaring mee hebt, wie ben jij dat je denkt dat je daarover kunt oordelen, en kunt onderscheiden wat bij je broer naturrlijk ziekte verloop is en wat door medicatie komt.

Psychoses kunnen in de eerste twintig jaar met name, heftiger worden ook al slik je AP, daar moet je mee om leren gaan daar ben ik het mee eens, en heel belangrijk daarbij is stress vermijden. Maar psychoses zullen komen en gaan hoe dan ook, staken van de medicatie leid er alleen maar toe dat je chronisch psychotisch word en dat lijkt me voor jou broer ook niet wenselijk.

Gun hem dat beetje kwaliteit van leven dat hij nu nog heeft.

Gr. noix

• SHeila

mijn broer gelooft dat juist en hij heeft mij erin overtuigd.Sinds dat hij van de medicijnen af is heeft hij veel meer energie en is zijn concentratie vermogen ook er op vooruit gegaan zodat hij weer muziek kan producen. Met medicijngebruik hield hij het nog geen half uur vol achter de pc. Zowel met als zonder medicijnen had hij regelmatig last van stemmen en psychoses. Het enige verschil bij hem was dat hij bijna nergens meer in staat was met medicijnen. Dus voor hem en ook vele andere mensen met schizofrenie die met hem in een inrichting hebben gezeten heeft het wel gewerkt. Het verschilt per persoon. En zoals ik DUIDELIJK had vermeld was het MIJN mening. En omdat ik die CHEMISCHE DRUGS zelf niet slik betekend het niet dat ik er niks vanaf weet, mijn broer verteld mij alles!!! en ik leef er al 5 jaar mee in hetzelfde huis dus vertel mij niet dat ik er geen ervaring mee heb. Als je mee wil discussieren mag jij je wel eens wat beleefder opstellen dit is een VRIJ LAND MET VRIJHEID VAN MENINGSUITING!!!

IK begon juist hierover omdat ikwou weten of het wel zo beter is, of mij iemand duidelijk kon vertellen EN ARGUMENTEREN of dit wel een optie mag zijn voor mijn broer.Ik wil informatie van mensen met SCHIZOFRENIE niet alleen mensen met psychoses!!! want daar zit wel degelijk een verschil in.

Maar jij hebt me duidelijk niet geholpen mijn mening te herzien.HOpelijk dat andere mensen mij hier wel kunnen vertellen of dit wel zo verstandig is en of ik mijn broer hier wel in moet steunen. Voor de mensen die hiervoor bereid zijn BEDANKT

• SHeila

en trouwens mijn broer zegt dat de medicijnen hem afstompen. Hij reageerd heel logisch , ik citeer: Je wordt moddervet van anti psychotica je krijgt een opgeblazen gezicht en soms zelfs afkickverschijnselen als je in 1 keer stopt, dat is toch pure drugs om mijn hersenen te verdoven!!!

Hij vind dat je een balans moet vinden met lichaam en geest d.m.v. meer natuurlijke processen. Medicijnen bieden geen balans ze verdoven alleen maar!

En een leven heeft hij niet met medicijnen want daardoor krijgt hij nooit zijn fulltime baan terug tenzij totaal geneest en hij is er zwaar van overtuigd dat medicijnen niet genezen in het geval van schizofrenie.

ZIJN MENING EN MIJN MENING

• Sytse

Sheila je hebt gelijk wat de bijwerkingen betreft de meeste medicijnen hebben dat ook dat je er dik van wordt.

Mijn vrouw heeft ook last van schizofrenie maar door de medicijnen die zij kreeg kon zij toch vrij goed haar huishouding runnen.

Ook ging het jaren heel goed wij zijn 34jaar getrouwd ik heb het in deze 34 jaar 9 keer meegemaakt dat zij ernstig ziek was, dan kon het soms zijn dat ze een jaar in het ziekenhuis was.

Nu de laatse keer is zij er ook niet meer helemaal weer uitgekomen het medicijn dat ze eigenlijk zou moeten hebben hadden ook teveel bijwerkingen dat dit een gevaar voor haar hart wezen.

Zij heeft daar op de afdeling psychiatrie 3 keer een hartinfact gehad we vermoeden door de medicatie maar dat kun je nooit hard maken, we hebben alles geprobeerd maar blijft een?.

Ze krijgt nu Seroquel is één van de moderne medicijnen van een paar jaar terug daar reageerd ze toch redelijk goed op, maar thuis lukt niet meer voorgoed.

Wat zij voorheen kreeg had de uitwerking dat ze schokte met haar handen en voeten en dan soms morste met inschenken van drinken en dat dan onverwachts gebeurde. Maar haar ziekte beeld was ook dat zei last had van stemmen dat is verschrikkelijk om aan tezien kan er ook niet verder op ingaan, zoiets is ontzettend emotioneel komt alles weer naar boven.

Gr

Kees.