Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Zelfmoord?

• Brian

Wat mij ook niet bevalt aan de verpopularisereing van schizofrenie en de bijbehorende remmende drugs, is dat als een als schizofreen geregistreerde iets overkomt, er automatisch aan zelfmoord gedacht wordt en het dossier meteen gesloten wordt. Misschien ook een motief om af te bouwen. Bovenalles zie ik schizofrenie niet als ziekte en helemaal niet als iets om je voor te schamen. Medicamenten zijn maskeringsmiddelen, ze doen helemaal niets tegen de oorzaak. Wat ze wel doen is je geest en persoonlijkheid volkomen afvlakken zodat je niet meer kan profiteren van vele gaven, zoals inspiratie. Ongetalenteerde kunstenaars moeten eerst heroine of lsd nemen om iets zinvols te kunnen produceren, een goed geaarde schizofreen kan onbeperkt putten en citeren uit eigen ingevingen, HAH!

• silentfight

En zichzelf dingen aandoen, pijnigen, anderen mensen dingen aandoen blabla

• lexa

Ik zie schizofrenie wel als een ziekte, maar ik schaam me er absoluut niet voor.

En wat je zegt over inspiratie, ik schilder bijna elke dag en er is geen beter medicijn tegen schizofrenie als creatief bezig zijn.

Maar er zal ook geen medicatie zijn die die creatieviteit van me af neemt, dus daar ben ik het niet met je eens

• Brian

Heb je dan hoop, dat je je ooit beter kan noemen, dus dat je op een dag kan zeggen: ik ben genezen? Zie je je schizofrenie als een kwaal? Vond je het erg toen de diagnose kwam? Ik ben blij dat je je met verf kan uitten, zo velen van ons kunnen dat niet meer.

• SHeila

Brian toch blijft deze angst er wel. Het is mooi dat jij het niet ziet als een ziekte maar vele anderen toch wel. Ik ben soms ook bang of mijn broer zichzelf niets aandoet of juist anderen.

Als ik mijn broer boven in zijn uppie hoor lachen kan ik dan zeggen dat die niet ziek is??? Of als die in een ruimte zit met veel mensen en met zijn gezicht begint te trekken van alle spanningen???

Hoe zou je deze dingen kunnen verklaren dan?

Of als die auto's bekrast of ruiten ingooid van de buren omdat hij denkt dat ze microfoontjes in zijn hoofd hebben geplaatst. Is dat dan de duivel die hem bespeelt?

Ik geloof niet in de duivel en denk echt wel dat op deze momenten hij zwaar ziek is.

Maar ik geloof ook niet dat schizofrenie chronisch is.Ik denk dat het alleen maar chronisch is als je je er bij neerlegt ipv dat je er tegen probeert te vechten.

Misschien moeten de hersenen wel een soort van opnieuw geprogrameerd worden d.m.v. meditatie enzovoorts.

Maar als het geen ziekte is hoe verklaar je al die rare dingen dan? Zoals waanbeelden en stemmen???

• lexa

Ik denk dt het wel chronisch is, eigenlijk gebaseert op wat de wetenschap tot op heden weet.

Dat wil niet zeggen dat je moet stoppen met vechten.