Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

school

• Karin

Hoi!!

Ik zit in de vierde klas van de middelbare school en ik moet een Grote Praktische Opdracht maken over Creatieve Therapie en schizofrenie. Wil iemand met schizofrenie iets over hoe hij/zij behandelt werd of wordt vertellen?? Ook als het niets met creatieve therapie temaken heeft.

Ik snap het, als iedereen gek van dit soort vragen wordt, maar mij doe je er een groot plezier mee!!

groetjes,

Karin (karin_meijboom@hotmail.com)

• Silent

whahaha, spreekfoutje ‘Ik snap het, als iedereen gek van dit soort vragen wordt’.

Zijn we dan niet ‘gek’ volgens de ‘maatschappij’ rofl. Vanaf je wat anders reageert dan de normaal mens word je scheef bekeken.

En therapie? Welke therapie? Hier in belgie kunnen ze niet omgaan met psychise zieken ofwel ben ik toevallig telkens bij verkeerde behandelaars terecht gekomen,

sorry voor de cynismistische toon whahaha……

• Keighleigh

Inderdaad een freudiaanse verspreking zo van “Ik zit op het gekkenprikbord” en dan je per ongeluk verspreken of in dit geval verschrijven. En nee percies om deze reden wil ik je niet helpen, wij zijn geen ‘gekken’.

• Dolf

Hallo Karin,

De behandeling van schizofrenie binnen de instellingen is een beetje …. schizofreen. Aan de ene kant krijg je gesprekken met een psychotherapeut en ja, tekenen bij een creatief therapeute. Maar de nadruk binnen de instellingen ligt toch bij de behandeling door de psychiater en die werkt met pillen. De psychotherapeut en de creatief therapeut hangen er als het ware als los zand erbij. Volgens mij wordt er niets mee gedaan en zijn zij een erfenis van de jaren '70. Heb ik er iets aan gehad? Het antwoord is nee. Zolang de psychiatrie schizofrenie als een hersenziekte beschouwd, is er eigenlijk geen plaats binnen de psychiatrie voor zoiets als creatieve therapie.

Dolf.

• SHeila

hahahahaha ik begrijp waar jullie naartoe willen, ik kan er gelukkig wel om lachen, maar idd weinig tactisch hihi…

al werd het wel een beetje tijd voor wat lol hier

whuahhahaha, toch nog bedankt meid.

Ik stel voor om aan deze “ gekken ” (geintje) maar niet te vragen naar de behandeling, omdat het bij iedereen heel erg varieerd. En je door deze vraag 1000 antwoorden kunt verwachten…

Bter dat je zelfstandig wat informatie opdoet via ypsilon ofzo. Dan hou je het wat algemener ipv zo persoonlijk, het is nota bene toch alleen maar een werkstuk voor de middelbare school??

Don't take it personal wat er hier allemaal wordt gezegt. Bedankt voor de lol

haha

ciaoSilent schreef:

>

> whahaha, spreekfoutje 'Ik snap het, als iedereen gek van

> dit soort vragen wordt'.

> Zijn we dan niet ‘gek’ volgens de ‘maatschappij’ rofl. Vanaf

> je wat anders reageert dan de normaal mens word je scheef

> bekeken.

> En therapie? Welke therapie? Hier in belgie kunnen ze niet

> omgaan met psychise zieken ofwel ben ik toevallig telkens bij

> verkeerde behandelaars terecht gekomen,

> sorry voor de cynismistische toon whahaha……

• Karin

Bedankt!!!

Ik heb er toch wel wat aan gehad!!

groetjes

• Karin

oooooh, zo had ik het hmml nie bedoeld!! sorrysorrysorry!!!

trouwens…zo denk ik er hmml nie over!

bedankt voor de terechtwijzing ;)

groetjes,

• Karin

Heeel sorryyyy!!!

waarschijnlijk zul je me niet geloven, maar het was echt niet de bedoeling! Ik vind het héél STOM van mezelf, maar wat jij dacht dat ik dacht, dat is hmml nie waar! Ik snap het dat je kwaad ben, je hebt helemaal gelijk!! sorry

groetjes,

• Silent

Ik weet niet wat het is, ik denk dat ik dit doe als een soort van zelfbescherming. Het kan ook zijn dat het in mijn aard ligt. Vroeger maakte ik zo'n grappen niet maar nu doe ik dat vaker. Ik denk dat het alles minder zwaar maakt want als ik geen grappen maak daarover dan ga ik nog meer in de put zitten. Ik begrijp mezelf soms niet. Soms kan ik constant huilen of negatief doen en dan vertel ik een schuine grap en begin ik te lachen terwijl ik me wel slecht voel. Ik kan dan soms overdreven happy doen en mensen begrijpen dat niet. Alleen kunnen sommigen er niet mee lachen als ik zware grappen maak over mijn problemen of bepaalde zaken.

Doen er sommige van jullie dit?