Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Werken

• Brian

Zijn er nog meer schizos die niet afgekeurd of werkloos zijn, en fijn met hun multiple persoonlijkheden dagelijks hun kollegas op verkeerde benen zetten, zonder dat ze dat eigenlijk willen? Ik wil het weten.. Wie is in staat de lol van het eigen onvoorspelbare gedrag te kunnen beleven, en niet de zielige gekwetste zieke uittehangen. Ook ben ik benieuwd hoe het sheila en haar broer vergaat en of silentfight een silentnight beleven gaat.

• Silent

hahaha Brian, je geeft er weer :p

Uhm, in de tijd dat ik ‘werkte’ laat zeggen dat er van me geprofiteerd werd ging dat redelijk tot ik stopte met de medicijnen.

Lol heb ik er eigenlijk niet aan want anders had ik zeker nog gewerkt. Ik kon de druk niet meer aan, de complotten achter mijn gat, het uitlachen enzovoort. Die stomme baas had ze ook niet op een rijtje denk ik, je kon hem alleszins geen baas noemen.

Silennight?.. uhm, wel… eigenlijk ging ik al voor 23 uur gaan slapen omdat het nogal lichamelijk slecht ga maar na de pillekes gaat dat weer beter en nu wil ik nog teveel dingen doen tot ik morgen plat lig.

Ow, Brian, bedankt voor je soms geschifte teksten want ik ging mijn risperdal es mooi inspuiten maar door je tekst heb ik het toch maar niet gedaan, het bleef gelijk hangen wat je zei (sorry voor de belgische dialecten)

Ik zie de wereld nu echt hoe ze is en ik heb nog meer geschifte momenten zoals nu want ik zit met een smile van hier tot in tokyo terwijl er geen enkele reden. Mijn hersenen lijken emoties om te draaien en normaal zou ik niet moeten huilen maar ik lach me te pletter.

whahahahaa, oh my god………ik denk dat ik effe een hihibui heb :p

Brian, ik weet niet wat dat is met jouw maar ik moet altijd je teksten meermaals lezen omdat ik ze altijd verkeerd intrepeteer. Ligt het aan mij of aan jou :p.

Mijn benamingswoorden willen niet lukken.

Ik denk dat ik beter stop want ik ben in de war en ratel 1 stuk door. Vandaag hadden al een paar mensen last van mijn verwarde hak op de tak taaltje, raken ze zelf in de war van ‘HUH, wat zeg je nu :p’

Ik denk dat ik een gekke weblog ga opzetten voor mensen die ook van rare humor houden en hak op de tak gedoe. En ik denk zelfs niet meer, ik ga het gewoon doen…

bye bye, sleep tight because it's midnight

• Silent

oeps, ik kan mijn eigen tekst niet wissen. Ik denk dat ik volgende keer zo'n uitlatingen op mijn blog doe :p

• JL

Ik ben ongeveer tien jaar geleden opgenomen geweest en bij mij is toen de diagnose licht psychotisch en licht schizofreen gesteld. Toen ze dat tegen mij zeiden dacht ik: `Licht? Ik ben op dit moment zo gek als een deur en dat noemen ze licht psychotisch?' Maar ja, het had in ieder geval een naam.

Na veel vallen en opstaan werk ik op dit moment ongeveer 32 uur per week (administratief werk). Ik heb ook een tijdje 50 uur per week gewerkt, maar dat werd een beetje te gortig.

Ik doe het werk met plezier en ik heb ook wel het gevoel dat ik geaccepteerd wordt.

Ik praat er op het werk en in mijn omgeving nooit over dat ik schizofrenie heb, alleen dat ik niet zo goed tegen drukte kan. Misschien dat ik daarom ook niet als een zieke benaderd wordt.

2 jaar geleden heb ik een eigen appartement gekocht en dat bevalt ook zeer goed. Door de week doe ik bijna niks aan het houshouden, maar in het weekend sta ik een paar uur te poetsen.

Naast mijn werk heb ik weinig sociale contacten, maar dat wil ik ook niet. Ik wil in mijn vrije tijd geen gedoe aan mijn hoofd en allemaal verplichtingen hebben. Ik doe dingen als computerspelletjes, tv kijken of soms een stukje fietsen.

Ik ben nu ongeveer 3 jaar stabiel, zoals dat heet. Stemmen hoor ik niet meer en echt achterdochtig ben ik ook niet meer. Maar genezen ben ik niet. Ik slik per dag 3mg risperdal.

• Keighleigh

Ik heb jarenlang gewerkt en eigenlijk nog eens 1,5 jaar lang edelfigurant geweest, waar mensen totaal niks van me begrepen maar ze vonden me altijd wel erg aardig had dus erg veel vrienden. Ik ging altijd al was ik knetter psychotisch dan nog ging ik naar m'n werk, de enige reden dat ik thuis zit is omdat mijn oude werk te weinig verdient om kinderopvang te betalen en er moet iemand voor die kleine uk zorgen.

Heel vroeger heb ik op kantoor gewerkt stond bekend om mijn enorme geheugen toen was ik een hele tijd niet psychotisch toen dat weer begon heb ik een tijdje niks gedaan en daarna ben ik als een bezetene gaan schilderen jarenlang totdat ik edelfigurant werd.

• Sofie

Hoi,

Ik werk maar drie dagen in de week …. meer gaat echt niet.

Ben wel bang dat ik psycotisch zal worden op mijn werk.

Op mijn werk weten ze van niets ……

Groetjes

• Brian

Bij te veel werken (dan bedoel ik teveel op de werkvloer zijn), komt er bij mij altijd een moment dat er me een stukje waan door de vingers glipt. Maar dat gebeurt bij alles wat ik te veel doe. Probleem is wel dat ik me dan heel erg opgelucht voel en ga lijden aan zelfoverschatting en ik vergeet wat er gebeurd is. Collegas doen dit niet en blijken dan dingen te hebben gezien die ze niet verwerken kunnen. Oplossing voor mij is het regelmatig wisselen van werkkring en dan is er niets aan de hand. Heb ik eens een interessante job dan gaat het veel langer goed, maar dat is zelden. Eigenlijk moet ik zelfstandig gaan werken, dan hoef ik niet te steeds te vluchten als er een golf komt. Ik ben een expert in het kort verdwijnen en het plotseling verschijnen zonder dat iemand het door heeft. Dat kon ik vroeger op school al verbluffend goed, op deze manier moet ik en mijn buurtgenoten er niet de nadelen van ondervinden dus iedereen is erbij gebaat. Ik kan daardoor ook heel goed liegen, alhoewel het eigenlijk niet liegen is, want het geregistreerde wordt simpelweg uit mijn geheugen gewist. Hee, waar was jij? Dan weet ik dus totaal niet wat er bedoeld wordt, maar omdat ik dan voor de rest zo'n voorbeeldige collega ben die nooit nee zegt, maakt het ook weer niet zoveel uit. Misschien heb ik dus wel het voordeel dat ik al op zeer jonge leeftijd wist dat ik anders was. Mijn moeder heeft mij veel trukjes geleerd, zij is net zo, en instinctief klopt nu alles. Dat is de beste basis, het eigen leven veel hoger achtten dan dat wat geleefd moet worden, omdat je noueenmaal moet verdienen om rond te kunnen komen. Hier is eigenlijk geen plaats voor anderszijnden omdat werkend nederland 110% affectie verlangt en 0% hart. Affectie betekend dan niet meer dan daarzijn, en daar ben ik niet zo goed in.