Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

creatief

• bettine

Klopt het dat je van medicijnen minder creatief wordt??? Ik ben heel benieuwd of er nog meer creatievelingen zijn, willen die eff reageren? Ben benieuwd :P

• Sytse

Door bijwerkingen van medicatie kan dat in een beginstadium ja.

naarmate er een afbouw plaats vind van de medicatie die je krijgt

neemt het weer toe.

Heb het zelf ondervonden.

• Keighleigh

Ik kan helemaal niet meer schilderen en dit is al jaren het geval.

• Ruba

Minder creatief met schizofrenie, met medicatie nog minder creatief.

het is niet alleen te merken in de kunsten maar ook in alledaagse zaken waarbij creativiteit vereist is (b.v. probleemoplossendvermogen is een stuk minder, want vereist vaak creativiteit). En dan nog: apathie, niet ergens toe kunnen zetten, besluiteloosheid, doe maanden en maanden over een opdracht van 5 uur, heb ik het toevallig niet in zicht staan, vergeet ik zelfs dat ik nog een werk heb liggen :p

Met medicatie kan ik mij er gemakkelijker toe zetten, maar is de creativiteit dus weer minder, dus voor het eindresultaat maakt het niet zoveel uit.

Ik beperk me nu vooral tot muren, meubels en kozijnen, ben ik iig nog wat bezig, zonder steeds tegen hele grote frustraties aan te lopen.

groetjes ruba

• Brian

Awel, ik had bemerkt dat medicijnen de vervelende aspecten van schizofrenie, zoals de onvoorspelbaarheid in eigen geest en persoonlijkheid en de problemen die dan daaruit voorkomen (zoals verwaarlozing van woning en lichaam) weliswaar verlichten maar tegelijk ook de goede aspecten als creativiteit en probleemoploseende vermogens en humor en plezier ook vrijwel beeinden. De drugs stoppen de slechte maar ook de goede kanten van schizofrenie, subiet. Dan kunt ge zelf het optelsommetje maken wat ge belangrijker vindt. Ik leef liever intensief verder, met enige problemen op de koop toe, dan dat ik voor mezelf me de brij ga verzieken. Bovendien werken drugs bij mij heel sterk op mijn evenwichtsorgaan waardoor ik niet meer met plezier loop, en dit is een heel belangrijke uiting voor mij omdat ik regelmatig 12 uren zwerven moet zonder doel, als ik dit niet doe dan krijg ik hiaten in mijn denken en verdwijnen er uren of dagdelen en jaren. Ik denk dat je schizofrenie leefbaar kunt maken als je je afvraagt wat je nodig hebt en dit dat gaat zoeken, dit weet alleen jijzelf of je geest(en) en niet een of andere witte jas. Dit is ook een leuke opgave als je het leven niet al te serieus neemt, want dat is het niet.

• sofie

Hoi,

Ben inderdaad minder creatief geworden, ik schilder nog wel maar dan vaker replica's van vroeger. Ik verkoop ook af en toe schilderijen Schilderen is mijn lust en mijn leven. Wat me ook is opgevallen is dat ik meer met de kleur blauw schilder.

Groetjes

• Lovely

Wow sofie

waar schilder je het meest over?? En waar verkoop je ze;)??? kben benieuwd

groetjes

• sofie

Ooh gewoon via via heb ook wel eens geexposeerd.

Als je het echt wil zien moeten we eens afspreken…

Kunnen we in het cafe een kopje koffie of thee drinken dan neem ik wel wat foto"s mee.

Groetjes Sofie