Hallo,
Mijn vriend heeft twee jaar geleden een psychose gehad na intensief drug gebruik.
Nu is gaconstateerd dat hij een hele lichte vorm van schizofrenie heeft.
Maar wat houdt dit in? Ik heb veel gelezen op internet over schizofrenie maar herken weinig. Na de psychose is hij wat veranderd maar dat kwam dacht ik door de medicijnen. Voor zijn psychose was hij nooit achterdochtig of op zichzelf etc.
Ook nu houdt hij ervan om dingen te doen en onder de mensen te zijn , al is dit wel minder.Is wat geconstateerd is echt schizofrenie?En, wat houdt een lichte vorm in.
Nu heb ik pas een miskraam gehad maar weet ik niet of ik het nog wel aandurf om kinderen te krijgen. Ik heb gelezen dat het erfelijk kan zijn.Als ik zie hoe moeilijk mijn vriend het heeft gehad en soms nog heeft en als ik al die dingen op internet lees hoe ingrijpend en zwaar het kan zijn . Dit gun je niemand en dit wil ik dus ook zeker mijn kind niet aandoen . Al dan niet moedwillig.Is de ernst van de schizofrenie ook doorslaggevend of het erfelijk is?Ik had me zo verheugd op deze tijd in mijn leven.Kinderen ,de toekomst en nu maakt het me alleen maar bang.Als ik aan kinderen denk voel ik alleen maar angst. Hoe zal ik me voelen als we een kind hebben.Ik hoop dat iemand zijn gevoel en ideeen of mening wil geven op mijn verhaal.
bedankt groetjes Dittie