Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

psygose

• Gerda

hallo allemaal

ik heb ook schizoifrenie en ik vroeg me af wat er gebeurt als je een psygose krijgt.

mischien heb ik het wel gehad maar weet niet wat het inhoud.

ik vertrouw geen mens ben bang dat iedereen mij vermoorden wil op sommige momenten als ik de stad bijv in ga.

ik heb veel gelezen van psygose maar word er niet duidelijker van.

ik hoop dat jullie mij der meer over kunnen vertellen.

liefs gerda

• Angela mv Rick 20-05-2005

Dan kom je als het ware eventjes in een andere wereld terecht je ervaart alles heel anders dan normaal en je bent er heel erg angstig bij (dacht ik tenminste) voor zover ik weet krijg je er altijd hallucinaties of wanen bij.

• Sytse

Meestal stemmen, kan met opdrachten voorkomen, ook kan er beelden in voorkomen.

Vaak zie je tijdens opnamen patiënten die aan het tekenen zijn, en daar aan kun je zien wat er in die hoofden afspeelt is boeiend maar ook griezelig soms.

Die stemmen heb ik over het algemeen niet maar heel soms als het heel erg is wel, die tekeningen is inderdaad een goeie van Sytse.

• bambi

Wat voor tekeningen?? Maak je die zelf of zie je ze. Wat voor tekeningen zijn dat?

:S Wil je ze beschrijven, het is allemaal zo vaag…:S

Ik heb er zelf een heleboel gemaakt: schilderijen eigenlijk.

Veel expressionisten schilderen ook zo en zijn naar mijn mening vaakpsychotisch denk dan aan Munch en van Gogh maar ook Picasso vond ik niet normaal overkomen.

Een goed voorbeeld hiervan vind ik deze:

http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Schreeuw_(Edvard_Munch)

• Sytse

Ik kon aan de tekeningen zien als mijn vrouw weer opknapte

In het begin is alles gaotisch hele donkere kleuren een rommeltje.

alles doorelkaar heen net zoals het in hoofd was.

Maar naar gelang ze begon op te knappen en rustiger in haar hoofd werd

werden de tekeningen ook rustiger en kwam er meer lichtere kleuren in voor.

En kwam er betekenis bij wat het voorstelde en dat ‘t punt dan zag je hé daar komt m ’n vrouwtje weer in haar normale doen.

S.

• Gerda

hoi allemaal

ik herken het wel een beetje een maand terug had ik stemmen in mijn hoofd die wouden dat ik mijn zsoontje en mijn vriend ging vermoorden heel eng en realistische heel griezelig ik heb toe de psygiater gebeld en heb extra medicatie gehad en dat hielp.

dankje wel voor de lieve reacties.

liefs gerda