Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wie kan mij helpen

• moon

Hoi allemaal

ik ben voor de eerste keer op dit prikbord,zelf ben ik ook schrizofreen

het gaat nu heel goed met mij zodat ik minimaal medicijnen gebruik , het is heel anders met mij geweest 10 jaar lang heb ik psychose in heel erge maten gehad ik heb alle soorten medicijnen wat er bestaan volgens mij gehad zeker 20 p.d en nog een keer per week een spuit ( nee ik heb nooit drugs gebruikt).ik zal een lang verhaal kort maken ,ik voel mij oneerlijk behandelt ik krijg een w.a.o uitkering van 53,00 pm ,omdat ik op 21 jarige leeftyd ziek ben geworden en werkte toen als oproepkracht , ik heb geen recht op wajong omdat ik met 17 jaar niet ziek was zeggen zij , maar dat is niet waar ik heb mij nooit goed gevoeldt ook niet als kind heb mijn school niet afkunnen maken ,maar hoe moet ik dat nu 20 jaar later bewijzen , ik heb al een rechtzaak tegen het uwv achter de rug , maar deze heb ik verloren , ik kan niet werken ,ben net op herkeuring geweest en weer 80-100 afgekeurdt .wie heeft tips of ideen voor mij wat ik zou kunnen doen zou dat ik ook een uitkering krijg waar ik recht op heb vind ik .ik heb wel een inkomsten mijn man werk, maar ik vind het oneerlijk dat mijn man voor alle kosten moet opdraaien en heel hardt moet werken soms 60-70 uur per week , omdat ze mij aan de kant schuiven met 53,00 euro pm

groetjes moon

• dolf

Hallo Moon,

Ik ken jouw zaak natuurlijk niet helemaal maar je bent meerderjarig en niet in staat te werken. Verder krijg je te weinig geld om van rond te komen. Dan heb je recht op bijstand. Of, in jouw geval, aanvullende bijstand.

Recht op bijstand hebben:

Met deze bepalingen in artikel 11 legt de WWB recht op bijstand vast. Uit dit artikel vloeit dus voort dat aan de volgende eisen voldaan moet zijn wil men als rechthebbende worden beschouwd:

• men moet Nederlander zijn of daaraan gelijkgesteld;

• men moet in Nederland verblijven;

• men moet niet (kunnen) beschikken over de middelen ter voorziening in de noodzakelijke kosten van het bestaan;

• of men moet op grond van een algemene maatregel van bestuur voor de toepassing van de WWB gelijkgesteld zijn aan een Nederlander;

• of men moet in aansluiting op een eerder rechtmatig verblijf, na tijdige aanvraag van een verlenging van dat verblijf, in bezwaar of beroep zijn tegen de intrekking van het besluit tot toelating. Met die restrictie dat het recht op bijstand ophoudt zodra er op die aanvraag, dat bezwaar of dat beroep is beslist.

Je voldoet aan alle eisen. Consulteer iemand die hiervan meer verstand heeft.

Veel succes,

Dolf.

• dolf

Nog wat links:

http://vragenforumbijstand.messageboard.nl/forum/index.php

Eerst een account aanmaken en dan kun je daar je vraag stellen.

Voor algemene informatie:

http://www.vragenforumbijstand.nl/index.html

Nogmaals veel succes,

Dolf

• Ruba

In dit geval Dolf, heeft Moon geen recht op aanvullende bijstand: haar man verdient immers genoeg.

• Ruba

Helaas bestaan er discrepanties tussen waar mensen recht op vinden te hebben en het recht zoals die is.

Neem eens contact op met Jodie Sluter, dat is de man binnen Ypsilon die alles weet van uitkeringen, etc.

Volgens mij moet het best te doen zijn, bewijzen dat je op je 17e al ziek was. Ik ken genoeg mensen die pas in hun 20-er jaren als ziek werden gediagnosticeerd, maar toch een WAJONG kregen, zeker bij schizofrenie; ziekte begint daarbij al vóór de eerste psychose.

Maar ja, UWV betaalt natuurlijk liever maar 53 euro ipv 800 meer, dus zul je het wel erg sterk moeten brengen.

En ja, nu moet je man hard werken, maar voor een hogere uitkering moeten hij en anderen ook hard werken

groetjes, Ruba

• moon

Hoi Dolf en Ruba

inderdaad ruba heeft gelijk mijn man werk dus krijg ik geen aanvulling ,

maar ik vind het oneerlijk ik ben 80- 100% afgekeurdt ook in de herkeuring

dus ik kan niet werken ,dus moet mijn man maar voor mij zorgen ( hij maakt daar geen probleem van hoor) maar ik vind dat heel vervelend, mijn man heeft mij niet gekend toen ik zo ziek was ik heb hem dat wel verteld , maar toch ik blijf het oneerlijk vinden hoe ze mij afscheepen met 53,00 euro p.m .

groetjes moon