Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

herstel na psychose

• hedde van der krieke

herstel na een psychose kan frustrerend zijn. ben zelf psychotisch geweest en zit momenteel midden in m'n herstelproces. bij mij is het begonnen met goed om me heen kijken, me realiseren dat ik niet de enige was met problemen. heb gemerkt dat ik soms wat kon betekenen voor een ander en haalde daar veel voldoening uit.

frusterend is het vooral wanneer je het idee hebt dat je geholpen moet worden maar je komt van de regen in de drup. behandelaars schieten tekort en je weet zelf ook geen uitweg. mijn raad is daarom; kijk goed om je heen, leef mee met je lotgenoten, laat zien dat je er voor een ander wil zijn. je zult merken dat dit wel eens een eerste stap op weg naar je eigen herstel kan wezen.

hedde

• Edwin

dat is tip 1 dus :D

• schizy

.. het herstel duurt bij mij bijna twee jaar. Dan kan ik pas weer een beetje meekomen met het normale leven en is mijn concentratie toegenomen. Helemaal de oude wordt je niet meer.. helaas