Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Anti psychotica en suikerziekte

• Rinaldo

Ik heb suikerziekte door de antipsychotica gekregen. Zijn daar mensen die er ook last van hebben?

• Gerda

hoi

ik heb ook suikerziekte weet niet waar het vandaan komt ik heb ook pco syndroom dat heeft met de hormonen te maken in dat syndroom zit o.a suikerziekte dus geen idee waar ik het vandaan heb maar ik heb het in ene.

ik spuit risperdal wat slik jij dan?

liefs gerda

• robert

hoi gerda

ik spuit ook rispodal consta en ben bang dat ik ook suiker ziekte zal krijgen mijn behandelaar zegt dat dat niet het geval is maar wel dat het door een ander medicijn komt welke weet ik niet meer wat zegt jouw behandelaar daar over.

met vriendelijke groet robert

• Rinaldo

Ik slik risperdal 3 mg.

• Rinaldo

Behandelaar heeft er niets over gezegd. maar ik zag 2 jaar geleden bij anoikes dat er een verband bestaat tussen anti psychotica en suikerziekte. Ik las laatst een bericht dat mensen die anti psychotica slikken een hogere kans hebben op suiker.

• Gerda

hoi

ik heb gelezen over risperdal dat het suikerziekte kan veroorzaken.

ik weet zo niet waar ik het gelezen heb zal voor je zoeken.

als ik het vind dan hoor je het nog van mij.

liefs gerda

• Ruba

Er bestaat een verband tussen anti-psychotica en suikerziekte, maar mensen met schizofrenie hebben zowiezo een grotere kans op diabetes.

Informeer eens bij de diabetesvereniging, zij nemen iig diabetes serieuzer dan psychiaters en vechten sosms ook tegen de bierkaaien van de psychiatrie.

• Rinaldo

Ruba schreef:

>

> Er bestaat een verband tussen anti-psychotica en

> suikerziekte, maar mensen met schizofrenie hebben zowiezo een

> grotere kans op diabetes.

> Informeer eens bij de diabetesvereniging, zij nemen iig

> diabetes serieuzer dan psychiaters en vechten sosms ook tegen

> de bierkaaien van de psychiatrie.

Ik heb al vanaf mijn 20e schizofrenie zonder dat ik het wist. De laatste jaren, ik ben nu 44, slik ik risperdal. Voordat ik dat slikte had ik geen last van suiker. Ben er bijna zeker van dat er een verband bestaat tussen suikerziekte en het slikken van antipsychotica.

• noix

er bestaat een verband tussen diabetes en atypische anti-psychotica,

Bij Risperdal is de kans op diabetes 8 X zo groot als normaal

• Rinaldo

Dat wordt niet vermeld in de bijsluiter. Dat is slordig.