Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Mensen met Pshychose(s)/Waanzin

• Janouke

Hallo,

Ik ben op zoek naar mensen die kampen met psychoses / wanen / enz. Dit omdat ik MuziekTheater studeer en voor mijn solo overgangstentamen en het thema dat ik heb gekozen “de gekte van de geest” is. Ik hoop dat mensen hier mij kunnen vertellen over hun ervaringen en vooral hoe het is gekomen, hetzij anoniem, hetzij niet anoniem. Maakt niets uit. Het gaat over het proces naar de “waanzin” toe.

Het liefs via de mail: noukja@hotmail.com

• Angela mv Rick 20-05-2005

Ik vind de naam ´gekte van de geest´ en waanzin erg beledigend. Ben iemand die last heeft van wanen en psychoses.

• Brian

De geest is nooit gek. Iets dat vreemd is mag je wel gek noemen, maar dat toont dan tegelijk wel je onervarenheid met het thema gekte. Dat is dus een slecht begin voor je werkstukje. Met andere woorden: je valt al door de mand als een kenner de titel leest. Tegelijkertijd loop je dus ook het risico dat mensen, die (nog, er is hoop) problemen met hun geest ondervinden zich beledigd voelen. De geest is een heel liberaal geval dus een nieuwe titel vinden is vast niet zo moeilijk. Dan wil ik je best een stukje schrijven over waanzin, maar dan moet je je een beetje beter specificeren. Hoe het is gekomen? Goeie vraag, hoe zou het toch gekomen zijn?

Heel mooi verwoord.

• Janouke

Dat begijp ik, ik ben fout geweest. Maar het is een toneelstuk, het moet abstract zijn niet realistisch, het was helemaal niet de bedoeling om hier iemand mee te kwetsen of zoiets. Het is de titel van mijn solo, daar wil ik niemand mee aanspreken. Sorry dat jullie dat zo opgevat hebben.

• Janouke

Dat ik onervaren ben klopt helemaal, ik weet er nog niks vanaf! Ik ben nu boeken aan het lezen. En zoals ik al zei het is een toneelstuk. Maar je hebt helemaal gelijk ik heb te snel dit stukje geschreven zonder over na te denken. Ik heb niet nagedacht over de consequenties. Ik heb mijn plan gewijzigd. Het wordt al een heel ander stuk, zonder psychologische ingangen.

Voor alle mensen die ik heb beledigd heb, excuus het was niet zo bedoeld.

• Brian

O..mij heb je niet beledigd. Wat voor stuk wordt het dan nu?

Het is al goed ;)

• Janouke

Heel vaag om uit te leggen,

Maar het wordt de bedoeling dat het een tango wordt van relaties die kapot gaan. Door mishandeling/misbruik/het gedumpt worden, bij elke van deze 3 situatie hoort een man en een tango. Elke keer als ik dus vlucht van die man bindt hij mij een elastiek om zodat het voor mij moeilijker wordt om met de volgende man de tango te dansen (staat voor beschadiging van relaties dat elastiek) de tango staat voor de relatie zelf. Als ik bij de vierde man kom durf ik niet meer. Stort in en vecht me uit de elastieken met een lied. Dus dat ik het verleden achter me moet laten om een nieuwe relatie aan te gaan. Het eindigd dat ik bevrijd ben van de elastieken (verleden achter me gelaten) en dat ik toch de tango kan dansen met die vierde man…. Klinkt heel oppervlakkig nu, maar heb het net verzonnen. Ben het aan het uitwerken, heb daar nog 2 maanden voor :)

Omdat het om iets artsitieks gaat: Ik heb verschillende schilderijen gemaakt en geschilderd wat het is om een psychose te hebben, je kan daarop heel goed zien hoe het is, het zijn expressionistische schilderijen, ik wil ze je best laten zien maar ik zit hier op vakantie en heb hier geen foto´s. Als je nog ff de tijd hebt kan ik ze je laten zien als ik terug ben van vakantie. Ik heb ook verschillende dingen geschreven hierover maar dat is uiteraard ook thuis. Maar wanneer heb je je materiaal nodig?