Dag mensen,
Ik zit met een vraag waar misschien iemand me mee zou kunnen helpen. Ik heb namelijk het sterke vermoeden dat mijn ex aan schizofrenie lijdt maar ik weet niet wat ik daar mee moet. Hij wil ook geen contact meer met mij, stoot mij volledig af, en toch maak ik mij diepe zorgen om hem.
Dingen waaruit ik mijn vermoedens haal:
-extreem hoog IQ en ook de hele dag alsof het een opsessie is bezig met het opzuigen van informatie
-beslist geen discussie mee aan te gaan, als hij vind dat het heelal eindig is en iemand hem er van probeert te overtuigen dat dit niet zo is dan probeert hij op alle mogelijke manieren anderen te overtuigen van zijn stantpunt, wat uitloopt in frustratie omdat dit niet lukt.
-Heel erg perfectionistisch, en het ook niet kunnen accepteren als een ander dat niet is of iets naar zijn idee niet goed genoeg doet.
-Niemand kan hem doorgronden, wil en kan ook niet praten over wat er in hem omgaat. Meerdere mensen zeggen, “er is iets psychisch niet goed maar ik kan er geen vinger op leggen wat het is”
-Nachten wakker liggen omdat hij geen antwoord weet op een bepaalde vraag, vaak vragen waar niemand antwoord op zou kunnen weten.
Ik kan geen concrete situaties ophalen waaruit blijk zou moeten zijn van hallucinaties en/of dergelijken. Ik kan ook niet zeggen dat die er niet zijn, dat weet ik niet.
Ik zou het erg waarderen als iemand mij over bovenstaande dingen meer helderheid zou kunnen bieden, of als ik is zou kunnen praten met iemand die meer ervaring heeft met dergelijke situaties.
Alvast bedankt,
Danique