Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Psychose

• Patient

kan je ook een psychose hebben als je geen waanbeelden / hallucinaties heb want mijn diagnose is schizotypisch / schizoide

• noix

bij zo'n soort persoonlijkheidsstoornis kan je psychotische symptomen hebben,

meestal randpsychotisch.

naast waanideeen en hallucinaties kan er ook ernstige verwardheid optreden.

Het kan ook zijn dat je hier geen last van hebt, maar dat je bijv een zeer teruggetrokken bestaan leid, en of wat exentrieke trekjes hebt.

Kijk maar eens op www.hulpgids.nl

daar kun je de symptomen vinden

gr noix

• Patient

ik ben wel verward maar heb geen waanbeelden en hallucinaties

• Brian

Misschien ben je al zo verward dat je eigen waarnemingen slechts hallucinaties blijken te zijn? Als je te weinig waarneemt, wat normaal is in opgedwongen isolatie, dan neemt je geest vaak een loopje met je zintuigen en verwerkende neuronen processor. In een bepaalde leeftijd groeit je brein, buitenproportioneel snel ten opzichte van de rest van je lichaam. Veel onwetenden zien dit onterecht als schizofrenie. Als je nog bijkomende ontevredenheids problemen hebt, wat ook normaal is in jouw leeftijd, dan wordt je indirect al snel naar een riagg doorverwezen. De man hier heeft geen tijd om jouw te helpen. Nu ben jij zelf het wezenlijke voorbeeld van de inconsequentie van zijn eigen ‘geloof’. Een schizofreen zonder waanbeelden, het moet ook niet veel gekker worden!

• Angela mv Rick 20-05-2005

Wat interessant om iemand tegen te komen met dezelfde diagnose, ik ben Schizotypisch en kwam er na jaren pas achter dat ik soms psychotisch was omdat ik sommige dingen vanzelfsprekend ging vinden en pas toen ik echt helemaal tijden had dat ik waanvrij was kon ik het goed onderscheiden.

Wat zijn jouw klachten overigens dan wel?

• Patient

ik heb schizoide / schizotypisch denke ze is dat het zelfde als schizofreen

• Patient

mijn kjlachten verwardheid slecht concentreren en iets waardoor mijn denken en doen niet goed werkt

• Patient

maaar brian waar denk jij zelf aan dan haha

• Angela mv Rick 20-05-2005

Goh als dat alles is dan kom je er nog goed vanaf, ik heb zo goed als het hele repertorium en vraag me dan ook eigenlijk af of het niet verergerd is en dat ik inmiddels misschien schizofreen ben geworden. (heb gelezen dat dat bij 50% van de mensen gebeurt)

• Brian

Ik bedoel dat de kans groot is dat je niet voor serieus genomen wordt.