Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

relatie

• moeder

halo lieve mensen

ik ben een moeder van een zoon met schizofrenie, het is een hele lieve jongen van 35 jaar jong, hij doet 4dagen in de week vrijwilligers werk in een bejaarden huis in de technische dienst. om de twee weken krijgt hij een injectie risperdal

en dan gaat het allemaal prima, maar hij zou zo graag een lief meisje willen ontmoeten, die in het zelfde schuitje zit, want die kan er ten minste over meepraten.liefst inde regio utrecht. dus lieve dames, voelen jullie je ook alleen reageer dan a.u.b.

een moeder

• Arny

Lieve beste moeder,

Ik begrijp je, ook ik ben moeder……..en juist daarom zou ik je willen adviseren:

geef je zoon alle liefde en warmte die je hebt en help hem zich “happy singel” te kunnen voelen.

Komt die relatie alsnog “aangewaaid” ok, maar moedig het niet aan AUB!!!!

Sterkte met je bekommering om je eenzaam kind.

Arny

• Ruba

Tsja

Aan de ene kant heb ik zoiets van als hij zelf een relatie wil, iets dat hard werken is, mag hij zelf ook wel het initiatief nemen en dat de enige rol van moeder hierin mag zijn het adviseren, suggesties aandragen etc.

En ja, gelijk met Arnie; help hem iig eerst gelukkig te zijn met zichzelf, dat is al moeilijk genoeg voor een “normaal”mens, laat staan voor iemand met schizofrenie.

En aan de andere kant wil ik je zoon de link doorgeven van www.vriendstap.nl, misschien dat hij daar vindt wat hij zoekt.

Mensen moeten toch hun EIGEN weg vinden. Vandaar deze tegenstrijdigheden………

Ruba.

• Angela mv Rick 20-05-2005

Weet je wat ik me afvraag? Of de combinatie van 2 mensen die dit hebben zo slim is. Ik heb zelf eigenlijk nooit problemen om iemand te vinden en ik heb weleens wat gehad met iemand die vrijwel hetzelfde had, nou en dat botste enorm! Er zijn veel mensen die het kunnen begrijpen, ik praat er met iedereen over en het word gewoon geaccepteerd, zelfs met m´n mindere buien word ik geaccepteerd. Mensen die het niet accepteren zijn niet de moeite om mee om te gaan.

Misschien is het een idee voor uw zoon dat hij er wat vaker in z´n eentje op uit trekt, er zijn genoeg mensen die een relatie zoeken. En Schizofrenie is echt geen beperking.

• moeder

hay angela

misschien scheelt het wel dat jij een meisje bent, ik denk als mijn zoon een meisje was geweest dat hij ook wel een relatie had gehad, maar hij is erg verlegen om de eerste stap te zetten.Angela mv Rick 20-05-2005 schreef:

>

> Weet je wat ik me afvraag? Of de combinatie van 2 mensen die

> dit hebben zo slim is. Ik heb zelf eigenlijk nooit problemen

> om iemand te vinden en ik heb weleens wat gehad met iemand

> die vrijwel hetzelfde had, nou en dat botste enorm! Er zijn

> veel mensen die het kunnen begrijpen, ik praat er met

> iedereen over en het word gewoon geaccepteerd, zelfs met m´n

> mindere buien word ik geaccepteerd. Mensen die het niet

> accepteren zijn niet de moeite om mee om te gaan.

>

> Misschien is het een idee voor uw zoon dat hij er wat vaker

> in z´n eentje op uit trekt, er zijn genoeg mensen die een

> relatie zoeken. En Schizofrenie is echt geen beperking.