Ik ben van mezelf zenuwachtig en angstig, vroeger nooit geweest dit is pas later ontstaan.
Heb er lang medicijnen tegen geslikt maar had daar zulke afschuwelijke bijwerkingen van dat ik het weer een tijdje zonder wil proberen.
Nu moet ik weer opnieuw leren omgaan met die zenuwen en angsten. Wie hier herkend zich erin en wat heb je eraan gedaan, is er bij jou iets wat goed geholpen heeft?
Ik slik nu Calcium, magnesium, een algemeen voedingssuplement met veel vitamine B, ijzer, visolie en ´s-nachts melatonine. Ik merk dat deze middelen mij toch wel voor een deel helpen. (iets tegen de zenuwen)
Voor de rest sport ik veel want daar word ik relaxed van en rustig in m´n hoofd. Ik eet ook behoorlijk gezond in 4 kleine maaltijden per dag waarin alles volgens mij alles zit wat ik per dag nodig heb.
Ik merk bovendien dat ´s-avonds voor het slapen gaan een simpele rustige roman lezen mij erg helpt.
Ik volg al jaren gesprekstherapie en dat helpt tegen een keur aan dingen maar niet tegen de angsten. Het ergste is dat ik overal waar ik aan denk in de toekomst bang voor ben, ik denk altijd dat er iets verschrikkelijks gaat gebeuren terwijl dat dat natuurlijk vrijwel nooit het geval is. Door de angsten word ik weer zenuwachtig en dat maakt de angsten weer erger en zo is het cirkeltje rond.
Ik heb echt het idee dat ik het op 1 of andere manier moet kunnen doorbreken, maar heb geen idee hoe.
Volgens m´n behandelaar is er geen therapie bekend die mij zou kunnen helpen.