Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

zenuwachtig en angsten

• Angela mv Rick 20-05-2005

Ik ben van mezelf zenuwachtig en angstig, vroeger nooit geweest dit is pas later ontstaan.

Heb er lang medicijnen tegen geslikt maar had daar zulke afschuwelijke bijwerkingen van dat ik het weer een tijdje zonder wil proberen.

Nu moet ik weer opnieuw leren omgaan met die zenuwen en angsten. Wie hier herkend zich erin en wat heb je eraan gedaan, is er bij jou iets wat goed geholpen heeft?

Ik slik nu Calcium, magnesium, een algemeen voedingssuplement met veel vitamine B, ijzer, visolie en ´s-nachts melatonine. Ik merk dat deze middelen mij toch wel voor een deel helpen. (iets tegen de zenuwen)

Voor de rest sport ik veel want daar word ik relaxed van en rustig in m´n hoofd. Ik eet ook behoorlijk gezond in 4 kleine maaltijden per dag waarin alles volgens mij alles zit wat ik per dag nodig heb.

Ik merk bovendien dat ´s-avonds voor het slapen gaan een simpele rustige roman lezen mij erg helpt.

Ik volg al jaren gesprekstherapie en dat helpt tegen een keur aan dingen maar niet tegen de angsten. Het ergste is dat ik overal waar ik aan denk in de toekomst bang voor ben, ik denk altijd dat er iets verschrikkelijks gaat gebeuren terwijl dat dat natuurlijk vrijwel nooit het geval is. Door de angsten word ik weer zenuwachtig en dat maakt de angsten weer erger en zo is het cirkeltje rond.

Ik heb echt het idee dat ik het op 1 of andere manier moet kunnen doorbreken, maar heb geen idee hoe.

Volgens m´n behandelaar is er geen therapie bekend die mij zou kunnen helpen.

• Edwin

Enigste remidie die bekend is,dat is confronteren.Ik kamp precies met het zelfde.Angsten over de toekomst,kan ik mezelf helemaal koekeloerie mee maken.van gekke kleine dingetjes tot wat grotere.Ik heb zelf een weekie zonder medicijnen geprobeerd,maar dat ging goed mis.Vergeet niet dat je de eerste week ook nog last heb van ontwenningsverschijnselen,die niet mis zijn en angst op roepen.Maja ik heb daarvoor ook 20 jaar zo geleefd,dus waarom niet,succes :)

Edwin..

• Gerda

hoi

ik heb ook angsten maar heb ook oa paniekstoornissen ik slik daar voor tranxene is op zich wel een goed middel.

het enige wat de nadeel is je mag het maar zolang gebruiken ik slik het nu 2 jaar en moet nu afkicken.

maar het helpt mij wel.

succes er mee.

liefs gerda

• robert

hoi angela

ik heb ook angsten en last van zenuwen waarom weet ik niet ik denk dat mijn gevoel gewoon verstoord is dat komt door mijn schizofrenie wat ik doe is constand relativeren en ik slik oxazepam dat is een medicijn tegen angsten en zenuwen dat helpt wel vooral met slapen sterkte verder

groetjes robert

Ik ben verslaafd geweest aan Oxazepam, ik slik dat alleen als ik het écht niet meer uithoud. Gisteren was ik nog nerveus (komt denk ik ook door het afkicken) en vandaag heb ik zweetaanvallen. Ik slik er sinds een dag valeriaan-melisse complex bij en krijg de indruk dat het iets helpt.

• robert

hoi angela

ik slik 200 mg tot 250 mg oxazepam per dag al meer dan 2 jaar die heb ik nou eenmaal nodig kan niet zonder het houd me rustig en dat is om een psygose te voorkomen ik ben nogal druk en actief van nature een beetje te actief hoeveel oxazepam slik jij ??

Alleen als ik het nodig heb dat is soms 2 x 10 mg. Ik voelde trouwens een psychose aankomen en heb zojuist Risperdal geslikt.

• Brian

Verlaat het zinkende schip..

• robert

hoi angela

ik hoop dat je geen psygose krijgt want dat is een hel ik weet er allles van waarom probeer je niet eens rispodal consta dan hoef je niks te slikken en je hebt geen bijwerkingen ik niet tenminste ik heb ook geacsepteerd dat ik de rest van mijn leven medicijnen moet gebruiken kan nou eenmaal niet zonder ben ziek helaas vraag eens aan je behandelaar over rispodal consta

sterkte

groetjes robert

• jazzy

Hoi Angela

Ik weet niet hoe het nu met je gaat, maar ik zag je berichtje en moest even reageren. Ik ben zelf ervaringsdeskundige met angst en werk ook in de hulpverlening. Een aantal jaar geleden had ik last van paniekaanvallen en wat bij mij goed werkte was de confrontatie aangaan met de angst. Zo kwam ik erachter dat hetgeen waar ik bang voor was helemaal niet gebeurde. Het is mij in mijn eentje gelukt, maar als jou dat niet lukt dan raad ik je aan om cognitieve gedragstherapie te volgen. Ik weet niet of je hier al mee bekend bent, zo niet dan zou ik het zeker proberen. Het is niet eng en werkt erg goed bij angst. Medicatie werkt ook, maar het probleem daarmee is dat je niet de angstige gedachten aanpakt maar ze weg drukt, waardoor je altijd afhankelijk zal zijn van medicatie.

Succes!!!