Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Slecht geheugen tips:

• Angela mv Rick 20-05-2005

Ik heb een slecht geheugen en heb altijd veel aan de volgende dingen:

Ik heb een agenda die altijd open op mijn bureau ligt op de dag dat we leven, ik schrijf daar al mijn afspraken in op en maak er aantekeningen in.

M´n sleutels daar heb ik een speciaal klein kastje voor waar ik ze altijd in opberg.

Voor de rest kan het helpen om eens flink te gaan opruimen in je huis en alles weg te gooien wat je lang niet gebruikt hebt.

Alles heb ik bovendien automatische incasso gedaan en wat overblijft doe ik met internet bankieren.

Als ik post krijg dan stop ik de belangrijke papieren direct in een map.

Als ik boodschappen ga doen kijk ik eerst in de kasten wat er staat, maak een lijstje en ga dan boodschappen doen en hou me aan dat lijstje.

Als ik uberhaupt verschillende dingen moet doen maak ik weer een lijstje waar ik alles opschrijf.

Zo kom ik de dag door. Succes

• Brian

Ik heb ook een slecht geheugen voor die dingen die de meeste mensen belangrijk vinden en denken dat dat ‘persoonlijkheid’ is, zoals het herhalen van sociale patronen als uitspraken of grapjes. Als ik een herhaling voel, dan gaat het me automatisch slecht en moet ik iets anders doen, doe ik dit niet dan kom ik in een iets dat overeenkomsten vertoont met een klassische psychose of waan. Ik vergeet ook dat wat ik zei en mijn eigen gedrag waardoor mijn voorkomen doet denken aan dat van een stereotype schizofreen, dus de persoon met de gespeleten ziel. Mensen met een diploma in de geesteszorg denken dit te kunnen bevestigen. Ik vergeet ook regelmatig mijn eigen pincode en telefoonnummer en na een paar dagen of soms jaren komt het dan plotseling weer tevoorschijn, maar dan heb ik natuurlijk al weer een nieuw pasje. Ik heb me ook aangeleerd geen dingen meer te bewaren, dus alles direct na gebruik weg te gooien.

• Ruba

En dan NIET je boodschappenlijstje vergeten:-)

Dat heb ik dan altijd weer

groetjes, Ruba