Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

scriptie over schizofrenie

• mark bruijnes

hallo,

ik volg momenteel de opleiding tot verzorgende en ben nu bezig met met afstudeer scriptie, ik heb hier als onderwerp voor schizofrenie in een verzorgingshuis.

nou is mijn vraag zijn er mensen die hier ervaring mee hebben informatie enz

groetjes mark

• Creat

Hoi dan heb ik een vraag aan jouw waarom wil iemand voor een fasistiche bedrijftak werken genaamd de psychiatrie ?

• otje

hey Creat,

begrijp volkomen waar je heen wilt.

maar in plaats van de nieuwe generatie psychiaters en dergelijke afschrikken, is dit toch juist jouw kans om ze te beinvloeden….

• Creat

Hoi Otje als hij hier door al af schrikt dan moet je zeker niet in de psychiatrie gaan werken maar goed wie in de psychiatrie gaat werken stuunt een systeem dat niet gelooft in ontschuldig tot het tegen deel is bewezen waar in een kort gesprek iemand de macht heeft een andere schyzofrenie te verklaren zonder dat er een mogelijk heid bestaat dat de slachtoffer van die stempel het tegen deel kan bewijzen een psychiater hoeft het maar the vinden met zijn mening gebazeert op een niet bewezen wetenschap ik kan me dan ook wel voorstellen dat het moelijk is voor mensen naar jaren gelooft the hebben in een eerlijke rechtstaat dat die er niet is waar de psychiatrie verandwoordelijk voor is door de maatschapij the overtuigen van hun waan om aan the geven hoe misdadig de psychiatrie is kom ik met het volgende voorbeeld hoe zou jij het vinden als ik zeg jij hept kanker en moet bestraalt worden en als je niet mee werkt dan word je gedwongen behandelt waar bij ik mijn mening bazeer op een kort gesprekje plijk ik het achteraf fout the hebben pech gehad : Creat

• otje

maar begrijp me niet verkeerd ik ben het volkomen met je eens.

en de psychiatrie is op dit moment alles behalve wetenschap.

het voorbeeld dat je hier beschrijft is vreselijk en komt helaas voortdurend voor,

ikzelf zou dat graag zien veranderen.

als jij een betere methode weet vertel die ze dan,als je nog geen opties hebt zoek ze dan, dat is alles wat ik wil zeggen.

met alleen maar klaagzang kom je niet zo ver, helaas maar waar…

het enige wat je nu doet is aan mark' s waarschijnlijke stereotype schizofreen voldoen en dat is jammer want zoiets ben jij helemaal niet!!!

• Creat

Beste Otje met alle respect maar als je iedreen schyzofreen vind die klaagt of tegen iets is dan kan je heel nederland wel schyzofrenie verlaren meschien is dat wel ook de reden dat er steets meer mensen in Nederland de stempel krijgen schyzofrenie denk daar bij voorbeeld maar aan de daklozen die nu allemaal ook schyzofrenie hebben volgens de psychiatrie waar bij ieder weldenkend mens wel weet dat het gewoon om mensen gaat gestruikeld zijn in deze maatschapij en denk niet dat ik niet met oplosingen ben gekomen al heb ik ook niet overal een antwoord op de een zijn etopie is nu eenmaal een ander zijn hel een perfekte maatschapij bestaat niet maar men wil gewoon niet luisteren men gelooft als een jahova in zijn waarheidt wat voor mij mag maar je moet een andere niet lastig vallen met je waar heit op de manier zo als de psychiatrie doet ik ben niet tegen medichijnen maar wel de gedwongen ben je daar wel voor dan ben je in mijn ogen tegen vrijheit en arochant dat je het nooit fout kunt maken en er zouw een onafankele orgenie zaatsie moeten zijn die de psychiatrie contreleert dat zou al een goed begin zijn zij dat het niet om psychiaters gaat een psychiater zou bij mistanden gewoon voor een geregt moeten verschijnen en niet zo als nu in ergstegeval alleen onslag moeten krijgen en zo zou ik wel door kunnen gaan maar dat lukt niet in een dag boven dien wil ik anderen ook de mogelijk heit geven om met opchies kunnen laten komen boven dien ijst dit redelijk heit van mij en dat ben ik al lang niet meer daar zijn zij zelf de oorzaak van oorzaak van Groeten het monster van Frankenstein

• otje

beste frankenstein

het was niet mijn bedoeling om jou specifiek te typeren als schizofreen, allesbehalve dat.

ik probeerde hier juist mee duidelijk te maken dat die stereotypes en zogenaamde verwachtingspatronen die onze tijdelijke maatschappij met zich meebrengen afschuwelijk zijn.(de geestelijke zorg heeft niets meer met zorg te maken en alles met winst.)

mijn hele leven staat in het teken van vrijheid, en als ik overkom als iemand die deze wil beperken dan mijn oprechte excuses hiervoor.

ik ben alleen maar van mening dat een forum is bestemd alszijnde educatie en voorlichting d.m.v. ervaring en naastenliefde.

ik lees hier zo vaak dat mensen zo hard worden aangesproken om vervolgens nooit meer terug te komen.

dat vind ik jammer, en moest ik even kwijt.

ik heb geen waarheid waar ook jij in dient te geloven, ik heb zelf niet eens een waarheid waar ik in geloof!!!

maarja…

of nog een organisatie de oplossing is, met wederom regels en wederom procedures en formulieren, ikweenie, ik heb er iniedergeval nie zo'n zin in.

maar moet eerlijk toegeven dat ik ook nog geen alternatief heb gevonden,

dus ik ga weer verder met zoeken.

dagdag

• Creat

Hallo Otje mischien was er een miscomuniesaatsie het is wel goed zo ik ben met je eens dat zorg tegenwoordig the veel om geld draait maar je vind mij duidelijk the hard maar deeld wel mijn mening maar mag het beesje niet bij de naam noemen om dat je kendelijk bang bent dat Mark een teer zieltje heeft dan blijf ik erbij dan moet je niet in de psychiatrie gaan werken hoe anders kun je het fuile werk opknappen wat de bevolking wil die zelfde bevolking die bij verkiezingen ook op gestoorde mensen stemt ofer sterio typpes gesproken

en over de andere regels als je daar niet het nut inziet geef je daar mee dan niet zelf ook aan dat er beter helemaal geen psychiatrie zau moeten zijn? je bent wel met me eens dat het nu niet goed is maar hept geen vertauwen in veranderingen zou je dan niet net zo als ik hard moeten zijn tegen mensen die willen werken in de psychiatrie maar wie weet vind je nog eens een oplosing Groeten : de Nurt

• dolf

Hallo Mark,

Kijk eens op mijn site: www.newthinking.nl

Succes,

dolf.

• otje

beste creat,

ik vind inderdaad dat je het beestje niet bij een naam hoeft te noemen, jij toch ook?

even ter verduidelijking; ik denk niet dat ?mark? (waar issie eigenlijk) een teer zieltje heeft, en of de psychiatrie niet zou moeten bestaan weet ik niet, eerlijk gezegd weet ik niet wat psychologie is, net als ik niet weet wat wetenschappelijk betekent. zijn dat anti-rimpel-zalverijen, wetenschappelijk bewezen eindigt de commercial!!!

net zo wetenschappelijk bewezen als antipsychotica?

die nu ook aan 10jarige kinderen word gevoerd onder jargon als adhd, terwijl uit net zo'n wetenschappelijk onderzoek bleek dat het de ontwikkeling van de hersenen aantast, vooral op jonge leeftijd.

en dan gapen die psychiaters je aan als jij het even allemaal niet meer begrijpt, onvoorstelbaar en in zo'n mate dat de meeste het nog normaal gaan vinden ook,

medicatie als redding terwijl je hersenen afsterven!!! lang leve de lol!!!

wat ik eigenlijk wou zeggen was dat mark het nou eenmaal allemaal niet zo beseft, en dat is niet vreemd want wie wil zich tegenwoordig nou niet afsluiten van de realiteit.

dat hij hier op een forum, achter de cijfers naar echte mensen vraagt is een goed begin van zijn realisering.

tof toch?

otje zegt dagdag