Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schizofrenie en meditatie

  • alex

    beste,

    al 5 jaar heb ik last van schizofrenie.voor dat ik deze ziekte had heb ik vaak gemediteert en kwam in een diepe ontspanning en was erg bewust bezich met alles.

    nu heb ik gelezen dat de medicijnen die ik slik(risperdal) het bewustzijn kan verminderen.is er iemand op het forum die vrij stabiel is en zich diep kan ontspannen met medicijnen?

    is er iemand waar meditatie voor je werkt?

    en zijn er ook mensen die antipsychoticum slikken die zijn gedachten kan observeren?

    ik wil graag weten of mediteren werkt met medicijnen.

    alvast bedankt

    alex

  • angelo

    ik ben al 13 jaar schizofreen en ik doe de laatste 2 jaar aan mindfulness en ik gebruik abilefy. ik word gewoon bewust van mijn gedachtes en ik vind dat ik rustig kan denken over gebeurtenissen en beter kan relatieveren ondank de vlagen van wanen die ik heb maar zelf dat gaat steeds beter omdat ik merk dat ik meer in contact komt in mijn belevingen.ik kan je zeggen als ik aan mindfulness doet ik gewoon lekker in het hier en nu bent en dat geef veel ontspanning en ik dacht ook dat omdat ik schizofreen bent dat ik nooit meer dingen zouden beleven hoe het echt is en dat mijn intuïtie niet korekt zijn maar ze kloppen wel en je zou zeggen dat omdat ik een waanproblematiek heb dat ik nooit mijn intuïtie kan geloven dat is niet waar want ik kan je zeggen dat mijn arts bij de ggz heeft me gewoon gezegd doe gewoon jou mindfulness. ik geloof dat waan ideeën is een ding en intuïtie is een ding dus ik leef gewoon een min of meer een volwaardige leven wat betreft mijn belevingen vergeet niet dat andere mensen een stempel zet op mensen met schizofrenie en dat belemmert maar dat is omdat we gevoelig zijn voor wat andere voelen en dan gaan we mee in maar zelf dat ben ik bewust van geworden dat ik mezelf moet volgen .en in contact blijven met mijn SPVer om me te helpen met een richting om dat ik kan soms ook verdwalen van de realiteit die zij vinden dat goed voor mij is. ik vind het juist goed om te mediteren omdat het eenbeetje helder in mijn hoofd word door het toepassen van mind fulness