Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gedachten van moord...

• Lifeless

Kunnen gedachten van moord te maken hebben met Schizofrenie? Ik had het hier vandeweek over met een hele goede vriendin van mij (ben zelf een jongen trouwens) en zij is ook de enige die weet dat ik deze gedachten heb. Zij zei uit zichzelf van zou je niet misschien schizofrenisch kunnen zijn? Zelf heb ik ook al een tijd met deze gedachte rondgelopen en vraag me af wat het nou zou kunnen zijn…

Ik kan dus bijvoorbeeld in de les zitten en dan bedenken hoe ik een klasgenoot zou kunnen ombrengen. Vaak lijkt het wel alsof ik er zelf niet meer ben maar alsof er een 2e “ik” is bijgekomen. Die “ik” bepaalt dan m'n gedachtes op dat moment en vertelt mij als het ware hoe ik het zou moeten doen…

Hier is een voorbeeld van een stukje tekst wat ik heb geschreven tijdens een gedachtengang…

I wish you were dead.

And I could take it all.

I'd have full controll.

You'll loose it all.

Nothing left for you to do.

You won't even have a chance.

I'll win no matter what.

You'll be dead before you realise.

Wat is er met mij aan de hand? Schizofrenisch? Haat? Psychotisch? Wat?

• Connie

Hoi Lifeless,

Lijkt me heel erg moeilijk die gedachten.

1 tip, blijf er niet mee lopen en zoek professionele hulp.

Probeer niet zelf te zoeken naar een stoornis/diagnose want die ga je zelf echt niet vinden. Lijkt me ook niet erg belangrijk op dit moment. Probeer samen met iemand uit te zoeken waar die gedachten vandaan komen en wat je er aan kan doen.

Groetjes Connie

• Edwin

gedachten van moord is nooit goed..denken vanuit een tweede perspectief,kunnen indicaties geven,maar meer ook niet.zoek idd ff profesionele hulp en je komt er snel genoeg achter

Sterkte Edwin

• robert

hoi

ga snel hulp zoeken bij een instantie dan kom je er snel achter doe het voordat je eventueel psygotisch wordt want als je psygotisch wordt met deze gedachten dan is het gevaarlijk en te laat sucses

groetjes robert

• Angela mv Rick 20-05-2005

Het klinkt erg ongezond, zoek hulp.

• hanneke

Sorry??? schizofrenie 2de ik??? kijk eerst even na voordat je gaat roepen dat je schizofreen bent. Zoek bijvoorbeeld op wat schizofrenie is. Net alshoe de anderen reageerde ga eens naar je huisarts deze kan je evt doorverwijzen naar profesionele hulp…

sterkte groeten Hanneke

• Brian

Je kijkt te veel televisie. Iedereen heeft wel eens zulke gedachten als jij, daar hoef je niet gek voor te zijn. Televisie moedigd dit soort gedachten echter helaas aan door vele onzinnige documentaires over moord en door de seriemoordenaar als underground held te portretteren. Zoek maar geen hulp hiervoor maar vraag je af wat er zich in je leven zal veranderen als je een mens vermoord hebt en hier niet voor gestraft wordt.

• Mike

hehe moord kan ook een bevrijdend gevoel geven alleen komt er een moment

waarop je er spijt van krijgt tenminste mits je geen psychopaat bent

ik ben zelf schizofreen en heb ook een tijdje rondgelopen met de gedachte

eens iemand oom te brengen of een verkrachting te plegen maar een schizofreen doet het niet denkt er alleen over na alleen psychopaten doen dit echt

hoe weet je nou of je psychopatisch bent ga maar eens terug in de tijd en kijk naar wat je allemaal geflikt hebt of je mensen of dieren gruwelijk mishandeld hebt en er alleen maar om kan lachen als je eraan terug denkt dan ben je op zijn minst licht psychopatisch als dat zo is ga dan zo snel mogenlijk hulp zoeken voordat je doordraait en in de cel beland want er zijn er genoeg in de tbs klinieken die tijdens een psychose de gruwelijkste dingen hebben gedaan en zijn ook allemaal psychopatisch (gevoelloos).Brian schreef:

>

• Igor

Ik heb soortgelijke gedachten. Ik heb een aantal dingen meegemaakt waardoor ik niet meer als een evenwichtig individu kon functionere in de maatschappij. De bekrompenheid en gebrek aan begrip van meeste mensen maakt me soms ongelooflijk woedend en leide vervolgens tot deze gedachten. Ik ben anders en ik word niet geacsepteer. De dagelijkse blootstelling aan achterbaks en inzichtloos gedrag drijven mij in een hoek. Ik wil uit die hoek. Ik hoop dat ik dit kan door het ooit van mijn rug af te laten gleide. Ben nu ook al een aantal jaren by een psycholoog op gesprek. Maar de negativiteit van mijn directe omgeving nekt me, waardoor de gesprekken niet meer dan een plek ijn waar ik m'n tranen kwijtkan. Ik wil een paar mensen veel pijn aandoen om het evenwicht weer te herstellen. In mijn ogen verdienen ze dit

• mark

doe het gewoon!