Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Help

• Mark

Hallo allemaal,

Mijn vriendin heeft sinds 2 en een halve week weer een hele slechte tijd. Zij heeft ongeveer 6 jaar geleden haar eerste psychose gehad en is daar na een lange tijd weer uitgekomen met medicijnen. Toen kende ik haar nog niet. 2 jaar geleden leerde ik haar kennen en is alles goed gegaan tot 2 weken geleden. Achterdocht, waanideën, complotten etc. kwamen terug. Een half jaar geleden is zij uit haarzelf gestopt met de medicijnen. Op dat moment wist ik mijn god niet wat dat voor effecten kon hebben (alles ging goed). Afgelopen vrijdag (ongeveer anderhalf a 2 weken na het begin van de psychose) heeft zij onze relatie beeindigd. Als ik haar vraag naar redenen en dergelijke kan ze me dit niet zeggen, ze zegt dat ze het niet weet waarom. Ze wil nu dat ik gewoon een vriend voor haar ben, en dat ben ik nu ook. We houden nog zielsveel van elkaar, en zij zegt dit ook maar ik denk dat meer voor nu teveel is. Zij is gister weer naar de dokter geweest en heeft medicijnen gekregen. Een injectie haldol die 1 keer in de maand gegeven moet worden. Wie zou mij wat kunnen vertellen, helpen enz. Ik heb nog zoveel hoop dat we nog enigszins samen kunnen zijn. Is het mogelijk dat wanneer de medicijnen beginnen te werken dat zij zich bedenkt?

• kvs

Die kans is aanwezig!

Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je in je psychose rare dingen kunt zeggen of doen! Later kun je daar dan spijt van hebben.

Groeten kvs

• Jason

Mark,

Ik denk dat jij zelf het beste weet of ze je voor de gek houdt of daadwerkelijk het heeft uitgemaakt om je méér ellende te besparen.

Ik ken wel een aantal mensen (vooral) meiden die dit vaker doen of die gebruiken dit als een reden ( dat zij niet weten waarom).En nog geen maand later lopen ze met een ander..ik suggereer niet dat dit bij jouw nu het geval is! ik wil alleen aangeven dat alles mogelijk is of kan.Jij kent haar al 2 jaar.

En ja in een psychose is verward denken 1 van de kenmerken

die sterk naar voren komt en de rest wat je opnoemde.

het is een moeilijke situatie voor jullie beide.Het enige wat ik kan bedenken op dit moment is haar blijven steunen en de tijd zal het wel leren..meer kun je niet doen.

Veel sterkte met alles.

Jason

• marlief

ik krijg ook een injectie haldol, bij mij werkt het niet. Kan het zijn dat als je met har praat het beter gaat? Ik had precies dezelfde kenmerken als je vriendin dacht in complotten maar dat had een oorzaak wilt je vriendin niet praten over een oorzaak???