Hallo allemaal,
Mijn vriendin heeft sinds 2 en een halve week weer een hele slechte tijd. Zij heeft ongeveer 6 jaar geleden haar eerste psychose gehad en is daar na een lange tijd weer uitgekomen met medicijnen. Toen kende ik haar nog niet. 2 jaar geleden leerde ik haar kennen en is alles goed gegaan tot 2 weken geleden. Achterdocht, waanideën, complotten etc. kwamen terug. Een half jaar geleden is zij uit haarzelf gestopt met de medicijnen. Op dat moment wist ik mijn god niet wat dat voor effecten kon hebben (alles ging goed). Afgelopen vrijdag (ongeveer anderhalf a 2 weken na het begin van de psychose) heeft zij onze relatie beeindigd. Als ik haar vraag naar redenen en dergelijke kan ze me dit niet zeggen, ze zegt dat ze het niet weet waarom. Ze wil nu dat ik gewoon een vriend voor haar ben, en dat ben ik nu ook. We houden nog zielsveel van elkaar, en zij zegt dit ook maar ik denk dat meer voor nu teveel is. Zij is gister weer naar de dokter geweest en heeft medicijnen gekregen. Een injectie haldol die 1 keer in de maand gegeven moet worden. Wie zou mij wat kunnen vertellen, helpen enz. Ik heb nog zoveel hoop dat we nog enigszins samen kunnen zijn. Is het mogelijk dat wanneer de medicijnen beginnen te werken dat zij zich bedenkt?