Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

genuanceerdheid

• Ruba

De waarheid ligt meestal ergens in het midden.

Grote tegenstellingen kunnen goed zijn, mits men wel respect blijft opbrengen en ook daadwerkelijk luistert en er iets van probeert te leren. En dan de toenadering zoeken.

En weet je, uiteindelijk is het doel waarnaar men streeft geheel gelijk EEN GELUKKIG LEVEN

Zowel vanuit de psychiatrische beandering als uit de anti-psychiatrische hoek heb ik mij afgelopen dagen behoorlijk geschopt gevoeld, maar bedankt, was weer erg leerzaam!

• noix

Hoi Ruba,

Je hebt helemaal gelijk, ik streef ook naar geluk, dat is in mijn ogen toch een beetje waar het om draait met in dit leven, dat het leven een beetje aangenaam voor je is.

Ik kies ervoor dat met medicatie te bereiken, andere kiezen voor een andere weg,

ik hoop dat iedereen op zijn manier dat gelukkige gevoel bereikt of ervaart.

Groetjes noix

• Brian

Kun jij, dan onder woorden brengen wat je onder geluk verstaat? Zodra je dit lukt, zul je het ervaren. De meesten lukt dit niet en daarom gebeurd er natuurlijk ook niks en blijf je een ongeluk.

• anneke

Ik weet wel wat geluk voor mijn zoon is en zeker niet bang bij moeder in bed,

en nu op de gesloten afdeling mamma ik ben zo bang ze breken paranormaal mijn rug en toveren mijn maag weg mijn hart doet het ook niet meer dus brian,

praat niet alleen vanuit je eigen straatje.

Weet je wat geluk is

Een zoon die blij en vreugdevol is

Maar dat is wat ik bij hem mis.

Dus kon niet zonder opname gedwongen.

Ik wou dat het een verhaaltje was wat ik heb verzonnen.

Maar dit is de realiteit.

,en van de opname heb ik nog alijd geen spijt

Heb tranen met tuiten gehuild nu niet meer,

Heb geen tranen meer en dat doet nog veel meer zeer.

weet wij willen voor onze naaste het beste zeker moeder en zoon

je kind in bed en niks willen is dat gewoon.

Dus ik ga met hem en voor hem met medicatie want dat is voor hem het beste en ook wat hij nu wil want zonder is hij bang

En ik laat mijn kind niet leven in het piekeren en gevang.

Dus brian als jij zonder alles kan

prima maar hij niet en ik weet met medicatie dat het ook kan.

Groetjes Anneke

• noix

Ik geloof niet dat je het onder woorden hoeft te brengen om geluk te ervaren,

ben er in die zin nooit zo mee bezig geweest en voel me wel gelukkig.

Dat is het belangrijkste toch.

Maar als jij het zo goed weet, omschrijf jij jouw geluk dan eens?

• Creat

Wel Anneke jij spreekt ook van uit jouw ijgen straatje jij bent voor de psychiatrie je zegt wel dat je het mooi vind dat Brain zonder medichijnen kan maar omdat je vind dat een systeem waar je zoon gedwongen medicijnen kan krijgen goed is betekent dat outomaatichs dat je vind dat mensen zo als Brain en ik zelf maar mogen worden opge ofert voor een systeem waar wij tegen zijn en daar komt het opneer eerder heb je the laten kennen dat je dood wou toen je voor je zoon zorgde zou je het terecht vinden dat jezelf daar door zou worden opgesloten want daar mee voldoe je aan het prensciepe gevaar voor sich zelf en had een psychiater je het liefst een antidepresie middel gegeven als een psychiater hier van af hat geweten en je antidepresie middel had willen voor schrijven had je het dan ook genomen???

Creat

• anneke

Ik slik inmiddels allang anti depressiva via de huisarts.

en ik weet dat ik niet onder kan want dan stort ik in.

En ja ik bedoelde dat ook sarcastisch van fijn dat jullie zonder kunnen.

Maar wat voor de 1 normaal is hoeft voor de ander nog niet zo te zijn.

En zoals brian schrijft ik denk dat hij een hoog iq heeft vind ik niet normaal,

maar wat is normaal..

Dat kunnen nog eindeloze discussies worden en eigenleik weet niemand dat.

Maar dit is mijn mening.

• Brian

Nu heb je mij uitgedaagd er over te peinzen, hier komt mijn antwoord:

1- Geluk is twee dagen over de vraag van noix na kunnen denken wat geluk nou eigenlijk is.

2- Geluk is steeds weer een nieuw onverwacht hoofdstuk in de levenscyclus.

3- Geluk is geen ongeluk.

Ik had er wel erg moeilijk mee.

• Sytse

Geluk is ook er zijn voor degene er wezen die je echt nodig heeft.

Geluk is ook mooiste er uit te halen wat van bijde kanten belangrijk is liefde.

• noix

hoi brian,

in de 1e twee punten kan ik me erg vinden, die derde ligt me wat te veel voor de hand, maar misschien moet ik het een nachtje op me in laten werken.

Toch mooi, dat we het wel eens kunnen zijn over iets wat in ieders leven een grote rol speelt, zoals geluk.

Ook al zijn we het op andere fronten totaal niet met elkaar eens, en dat hoeft gelukkig ook niet.

Goed dat je de moeite hebt genomen er over na te denken.

noix