hoi allemaal.
ik ben beertje en ben al na mijn dienstijd anders.
ik begon stemmen te horen vooral die van mijn moeder.
nu ben ik 37 en loop ik bij de psyg.
een maand geleden kreeg ik te horen dat ik schizofrenie heb en ben begonnen aan medicijnen.
eerst 1 mg omdat ik nog nooit van mijn leven pillen heb geslikt en daar heel angstig voor ben.
ik kom nooit bij een dokter ook al denk ik dat ik iets mankeer.
na de dood van mijn schoonvader die overleed waar ik bij was zijn mijn angsten erger geworden.
en begon ik dingen te zien wat later bleek dat het niet kon.
slapen deed ik bijna niet midden in de nacht werd ik aktief en deed poetsen.
ik heb 2 kinderen die ik heel erg bescherm omdat ik altijd bang ben dat ze dood gaan of afgepakt worden.
nu zit ik op 4mg risperdal en mijn stemmen zijn weg maar ik ben nog wel heel vaak bang of zeneuwachtig.
ook kom ik niet meer vooruit en voel me ellendig en slaap steeds.
nu gaat ook mijn psygatrise verpleegste weg en krijg ik een nieuwe dit vind ik dan weer heel eng.
mijn oude gedachten komen dan weer terug dat er toch een groep is die zo probeert bij mij in de buurt te komen.
en het toeval wil ook dat ik een nieuw maatschappelijk werker krijg allemaal rond de zelfde tijd.
wie weet waar ik moet zijn om van mijn ellendige gevoel af te komen voel me steeds meer een beeld.
toen ik nog geen medicijnen slikte was ik veel aktiever maar wel gaoties en had hele gesprekken met mijn stemmen eigenlijk was ik toen iemand.
groetjes beertje