Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ik ben bang help aub!

• lara.

hallo ik ben een meisje van 15 en ik ben bang dat ik iets ergs heb. ze zeggen dat je ouder bent wanneer je psychose krijgt.

ik kan nooit in slaap komen omdat ik altijd de gevoel heb dat er iemand door mijn kamer rondloopt en naar mij kijkt enzo en dat ik dan in een andere wereld gertrokken wordt ofzo

ik kan niet presteren op school omdat het gewoon niet lukt. heb alle hulp al gehad begeleiding etc. en in therapie het helpt niet

ik wordt welens uit het niets helemaal blij of helemaal boos en dan voel ik me extreem blij of extreem verdrietig

ik heb weleens dat niemandt mij begrijpt en ik alles zelf moet doen

soms wil ik dat mij leven over is

schrik van heel veel dingen en ben extreem bang voor het donker, geesten, diep water, mensen bellen etc.

me dromen kloppen nooit het is altijd vanalles door elkaar

heb rare geluidjes in me hoofd piepjes enzo

maar ik heb nog nooit 1 psychose gehad maar ben bang dat ik die krijg of is dit gewoon iets anders durf het aan niemand te vertellen kan iemand vertellen wat dit is

• Edwin

meestal begint het op die leeftijd noix,heb het zelf ook gehad

ben het in grote lijnen wel eens met noix.praat er met je ouders over en ga hulp zoeken.veel sterkte in iedergeval.

Groetjes Edwin

• noix

hoi lara,

Ik denk dat je in de therapie die je gehad hebt nooit serieus genomen bent,

Sommige dingen die je omschrijft lijken wat psychotisch, dat wil nog niet zeggen dat je een psychose hebt.

Heb je hierover gepraat in je therapie?

Ik denk dat je hulp moet zoeken, het komt niet veel voor op jouw leeftijd, maar het kan wel, ik was zelf als minderjarige ook al psychotisch.

sterkte noix

• anneke

Praat er alsjeblieft met je ouders over.

Mijn zoon was 17 en toen begon het

• lara.

dat zal ik doen bedankt allemaal!

• Marieke

Hoi Lara,

Ik denk dat het niet zo nuttig is te kijken naar de leeftijd waarop je wel of niet een psychose kunt krijgen. Bij vrouwen kan het nl. ook pas beginnen als ze in de overgang komen! Veel belangrijker lijkt het me inderdaad dat je een goede therapeut krijgt die ervaring met jouw klachten heeft. Je zou het bijv. aan je huisarts kunnen uitleggen..ook dat je slechte ervaringen met therapeuten hebt tot nu toe.

Succes!

Groetjes

• Angie

Het klinkt wel alsof je hulp nodig hebt, mijn psychoses begonnen toen ik een jaar of 14-15 was. Maar zoek in ieder geval hulp.

• nora

Hi lara,

Ik probeer je een mailtje te sturen maar krijg een error.

email adres —.speed.planet.nl

Je kan me een mailtje sturen als je wilt naar kikkerlandje_7@hotmail.com dan stuur ik het mailtje naar je toe die ik heb opgeslagen. ;-)

Mvg Nora