Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

netwerk.

• anneke

Voor alle die begaan zijn met schizofrenie kijk een maandagavond naar netwerk.

Daar komen twee vriendinnen van mij aan het woord over hun zonen.

Die een dd diagnose hebben gekregen.

Dat betekent schizofrenie en nog een andere geestelijke ziekte plus drugs hoor hun ervaringen.

Groetjes Anneke

• Sytse Kees

bedankt zal het noteren.

• margreet

hay anneke

ik ga zeker kijken, heb ook een zoon met de zelfde aandoening, en ik volg al jullie

berichten, maar ik kan echt met jou meevoelen.

ik weet dat het voor de personen vreselijk is om met deze aandoening te leven

maar voor liefhebbende ouders valt het ook zwaar.

maar we blijven van ze houden.

margreet

• Edwin

als ik het niet vergeet ga ik zeker kijken anneke ;)

• Gerda

hoi

ik heb gisteren gekeken en het was adhd en drug of alcohol.

vond wel grappig dat de zwolse poort aan het praten was daar zit ik ook bij.

vond jammer dat het niet over schizofrenie ging.

had er op gehoopt.

liefs gerda

• Edwin

er was gisteren bij dokter phil een hele aflevering ver scchizofrenie,bedoelde je die niet anneke?

• ruba

Ja, ‘k had beter one flew over the cuckoo’s nest kunnen kijken.

Vond het alleen maar zeer ergelijk, alsof dd alleen iets is van jongeren en van deze tijd (2/3 van de harddrugsverslaafden heeft een onderliggende psychiatrische stoornis). Ik roep het al jaren, speciale afdelingen, wordt de niet-verslaafde iig ook niet geconfronteerd met deze problematiek (mijn straatje). Bij m'n laatste opname dacht ik werkelijk in een afkickkliniek beland te zijn. Maar goed, wat te denken van de grootschalige nicotine-verslaving binnen de psychiatrie (leuk shot op dat pakje shag), daar wordt in de psychiatrie maar laconiek over gedaan: ben je net maand gestopt met roken, bieden verpleegkundigen je een sigaret aan ter ontspanning (ja, zelf paffen ze er ook lekker op los, lijkt wel een voorwaarde voor sollicitatie).

Naja, hoop iig dat de hulp aan dd-patiënten eindelijk eens fatsoenlijk wordt, want het is nu nog bagger (ook voor de ouderen, zeker juist voor hen, omdat ze al jaren miskend worden).

• Arny

Het programma viel me niet helemaal mee, voor mij geen herkenningspunten maar dat er onder de alcohol/drugsverslaving van veel jongeren een psychische achtergrond schuil gaat was me al langer duidelijk en dat de hulp verlening niet juist gecoordineerd is …. nou ja, als hier een begin ligt voor een betere afstemming op elkaar dan maar hopen dat dat zich doorzet, ook bij de andere diciplines in de (medische)zorg.

• Brian

Zo lief en naief, die hulpverlenende poortwachteres bij de tekening waarop het woord chaos stond afgebeeld. 10 jaar speed gebruiken en..wat een ontdekking, ook nog een adhd stoornis geconstateerd! Op die manier kun je dus voor iedereen die maar een keer van de psychotrope pot gesnoept heeft wel een bijpassend schisma vinden. Ehm. marihuana=depressie, coca=adhd, xtc=borderline, lsd=schizofrenie, etcetc. Ben je eindelijk op de straatdrugs uitgekeken, moet je van moedertje staat aan de zwitserse legale. Of dat nou zo'n verbetering is. Vraag me dus echt af of er in de poort ook nog kiddos binnenkomen die dus geen drugsverleden hebben. Ik vind die drie procent, geschat door die jolige professor nogal aan de lage kant klinken. In nederland word zo'n onvoorstelbare partij drugs geconsumeerd en geen psycholoog kan maar begrijpen dat een drugsroes een chemisch geinduceerde psychose is. Maar ja, van een speedjunk zegt de volksmond, ech gore junk en van een adhder, oh wat zielig, ik wist wel dat er iets aan de hand was met hem. Op die manier worden dus dagelijks 100en arme jongeren die zich schamen om te vertellen dat ze teveel dopie genomen hebben aan de ritalin verslaafd gemaakt. U kunt rustig van mij aannemen dat dat laatste veel riskanter, wat overlevingskansen betreft, is. Het leven van de illegalejunk is bovendien veel kleurrijker dan dat van de legale. Ik slaap ook liever aan de waterkant dan in zo'n rokerig kutcentrum als de poort.

• Gerda

hoi brain

je kent de zwolse poort geloof ik niet.

ik neem het niet gauw voor ze op maar om het de @!#$ poort te noemen vind ik ook weer over dreven.

ik vind het beter dan de riagg.

en ook mensen zonder drugs lopen daar of worden op genomen ik bijvoorbeeld ik ben ook daar wel eens opgenomen geweest.

dus niet zo negatief doen als je het niet kent.

dankje wel

groetjes gerda