Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Uw omgeving is schizo..

• Brian

Omdat flexibiliteit, multiliteit, diversiteit, kortstondigheid, tijdelijkheid en beperktheid hier zo hoog aangeschreven staat en al enkele decennia's door een overheids en mediaalapparaat gepromoot wordt, is schizofreniteit van de betrokken collectieve menselijke ziel eerder optevatten als een gewenst gevolg dan als een geestelijk gezondheidsprobleem. Of ook: het niet schizofreen worden van de snelheid waarmee sociale trends veranderen (komen en gaan) is een vrijwel onmogelijke prestatie geworden. In geen enkel mensenleven heerst nog sociale en financiele rust, waardoor het oud worden met ondersteuning van geestelijke stabiliteit voor onze generatie helaas niet meer weggelegd is. Onder de veelbelovende noemer van vrijheid en democratie is een wonderbaarlijk sociaal vlechtwerk tot op de rand van het geestelijk failliet gebracht. Het ergste is dat de GGZ erin gaat slagen ieder mens ervan te overtuigen dat het probleem van het kapotte leven in het eigen brein schuilt. Deze leugen komt tezamen met genocidaal vergif dat anti-psychotica wordt genoemd.

• anneke

brian als ik jou bericht lees moet ik er bijna een woordenboek op na houden.

Maae door mijn gezonde verstand begrijp ik wel wat je zegt alleen ben ik het niet met je eens.

Kijk een Maandag naar netwerk komen de jongeren aan het woord die schizofreen zijn ben benieuwd wat je er van vind

Anneke

• Creat

Netwerk heeft het wel vaker over de psychiatrie en zo alstijt word de psychiatrie posetief belicht en vooral medichijne gebruik en het opsluiten van daklozen ik ga iedergeval niet kijken want het word toch weer het zelfde verhaal : Creat

• Creat

Er is niks mee met wat diversieteit Brain het gaat om vrij heidt the gaan en staan waar je wild waar bij het ijzen van welvaart then koste ging van vrijheit die de oudere generaatsies wel hadden die oudere generaatsies die tegen woordig steets meer ijzen van jongeren en hun verwijten aangebrek aan sooschaal zijn en hun matrialisme terwijl ze even erg zijn geworden in het beurocraatieslandje waar de jongere gezegt word dat hij blij mag zijn met zijn mobieletelefoon want die hadden wij vroeger niet maar onder tussen raken steets meer jongeren in de psychiatrie in jappan is bij voorbeeld dat steets meerjongeren niet meer uit hun kamer willen komen waar bij de ouders hun eten moeten brengen want anders verhongeren ze dit als gevolg door de maatschapijleke druk die er is ontstaan en die is groot in jappan ook hier neemt die toe waar bij de psychiatrie handig in springt : Creat

• Brian

De documentaire wordt een nieuw voorbeeld hoe mensen zich moeten gaan gedragen om voor schizofreen aangezien te worden. Iedereen wil graag aandacht. Ook voor domme doktertjes wordt alles dankzij televisie normbevestigende beeldvertoningen nog stukken makkelijker.

• Brian

D'r is geen generatieconflict meer, veel ouderen plegen na hun pensioen een soort van emotionele wraak op hun kinderen door zich vol in de decadentie te werpen. Heel tenenkrommend om aan te zien. Deze generatie is schuldig want ze hebben zich gefixeerd op hun eigen financiele oudedagsvoorziening (pensioen, aandelen en levensverzekeringen) en hiermee opzettelijk vergeten spiritueel te investeren in hun kinderen. (omdat deze later toch niet meer voor hun moeten zorgen als ze oud zijn)Deze kracht is veel groter gebleken dan het rebellistische gedrag van de jeugd (wat altijd aangenomen wordt) tegen over de ouderen. Deze generatie babyboomers (de naoorlogsen) hebben zich afgezet van hun eigen voortgebrachten. Nu is het zover dat iedereen (jong en oud) nog slechts een induvidueel producerend nummertje is. Met een schizotypische stoornis als resultaat van het financieel individualiseringsproces wat sommige zeer optimistische persoonlijkheden als vrijheid betitelen.

• Edwin

is het niet beter met mensen te communiceren die je ook daadwerkelijk begrijpen?

dit gaat me petje te boven en ik gok de meeste van hier

• Creat

Ik denk Edwin dat Brain een comministiche staatstelsel wil : Creat

• noix

communisme zoals marx het bedoelt heeft, is mijn inziens de beste staatsvorm.

Verder vind ik ook dat de maatschappij ziek is, dat we verplicht zijn in een tempo te leven wat velen van ons niet aankunnen en dat er een hoeveelheid aan keuzes gemaakt moeten/kunnen worden, waar een normaal mens ook van doordraaid.

Daaom ook zoveel geestelijk zieken, maar dit staat los van schizofrenie.

1 op de 100 mensen ongeveer heeft schizofrenie, en dat is mondiaal zo.

Ook bij rimboe bewoners of andere zogenaamde alternatieve volkeren.

Ook is bij schizofrenie op hersenscannen een duidelijk verschil te zien met mensen die niet an schizofrenie leiden.

Maar ik ben het met brain eens dat dit hele land, of misschien wel de hele westerse wereld psichisch ziek is, niet zozeer de mensen als wel de maatschappij.

noix

• Brian

De westerse (toekomstig mondiale) omgeving is er een waar een gezond individu het goed heeft (of kan hebben) maar ook werkelijk iedereen met maar kleine problemen (lichamelijk, geestelijk of financieel) het vergeten kan. Daarnaast is iedere samenwerkingsvorm tussen mensen onderling publiek tot abnormaal verklaard (van huwelijk tot sportvereniging). Het leven dat dit eerste gezonde individu moet voeren om voor gezond aangezien te worden is er een van materiele uiterlijke egomane schijn. Een normaal staatsbestel zou hen verplichten iets te ondernemen om het leven voor deze slechtgetroffenen draagbaarder te maken. En dan bedoel ik meer dan het kopen van aandelen van een geprivatiseerde ziektenkostenverzekeraar die langzaam de kneusjes een voor een uit haar klantenbestand zal gaan schrappen. Als je de statistieken gaat bekijken zul je ontdekken dat het overgrote meerderheids deel van de als ziek zijnde geregistreerden psychosomatische stoornissen bezitten. Dan reken ik dus ook de maagtabletslikkers en slaappillennemers mee. Als we een regering hadden (wat we feitelijk niet bezitten), had deze allang het roer omgegooid. Het feit dat dit niet gebeurd toont dus dat we niet geregeerd worden.