Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Rijbewijs

• Rob

Ik gebruik 8 mg Orap en ben nu 4 maanden klachtenvrij. Ik heb voordat de diagnose gesteld werd mijn rijbewijs gehaald en gebruikte toen geen medicatie en heb dus ook niks ingevuld bij de Eigen Verklaring over het medische aspect. Ik wist het toen gewoon nog niet!

Hoe lang moet je klachten vrij zijn om in aanmerking te komen voor een herkeuring voor je rijbewijs? Mijn pscychiater zij 1 jaar, Ypsilon zegt 2 jaar? En moet je aan de verzekering melden dat ik psychotisch ben en medicijnen gebruik, zelfs na herkeuring door het CBR?

Ik ben nieuw hier, ben niet echt schizo, maar wel psychotisch. Het ergste zijn de stemmen in mijn hoofd als ik geen medicatie gebruik. Ik kan wel gewoon 40 uur per week werken zonder hulp als adm. medewerker.

Rob

• Creat

Lijkt mij onzin Rob volgens mij mag je outo rijden als je psychiater het goed vind en hoef je dat op zich niet the melden bij je verzekering ieder geval is twee jaar zo als ypsalon beweert totale onzin : Creat

• Edwin

ik zoum helemaal niks melden

• ruba

Creat vindt alles wat Ypsilon meldt onzin, maar edoch hebben zij wel gelijk (eaa is na te lezen in de wet, heel simpel)

Helemaal niks melden, Edwin? Veroorzaak dan maar eens een ongeluk, heb je je ellende helemaal compleet, heb je naast je schuldgevoel, ook nog eens een mega schuld op je conto staan.

Rob, mocht je blijven twijfelen door alle tegenstrijdige berichten, vraag het CBR gewoon.

ruba

• Creat

Tot nu is het gewoon zo net als bij zuiker ziekte dat je mag outo rijden met schizofrenie wel moet je kijken wat er op het medicijnen bij sluiter staat van wat van medichijnen je gebruikt vaak is het verstandig om af the wachten hoe je reageert op medicijnen gebruik als je wilt beweren dat je niet zou mogen outo rijden met de diagnose schizofrenie dan zijn er heel wat mensen in overtreding plus psychiaters voor het verkeert voorlichten : Creat

• noix

Je kunt idd bij het CBR een test aanvragen en dan kunnen zij verklaren of je kunt rijden of niet met medicatie, dan levert het ook geen problemen op als je een ongeluk krijgt.

Dus het is verstandig om naar het CBR te gaan.

groet noix

• Edwin

ik zeg niks.ze kunnen me reet kussen

• ruba

Creat, ik zeg niet dat je met de diagnose schizofrenie geen auto mag rijden, staat ook nergen sin de wet, maar wettelijk gezien is het wel zo dat je na een psychose 2 jaar geen auto mag rijden. En dat is dus afgezien van evt. medicatiegebruik die de rijvaardigheid kan beïnvloeden.

Kan ik ook niet helpen, dat de wet zo is, maar raar vind ik het eerlijk gezegd niet, er rijden al genoeg gekken rond die levens vergallen met onverantwoord rijgedrag.