Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

op kamers

• Jan

L.S.,

ik zit midden in het proces om een kamer te verhuren aan een 1e jaars student. Tijdens het verder gereed maken van mijn beschikbare kamer, die afgelopen week al op proef is betrokken door een kandidaat, vond ik een in gebruik zijnde strip met Risperdal 2 mg. Uiteraard begrijp ik dat je dit niet meldt tijdens het kamer zoeken, maar nu ik over deze kennis beschik twijfel ik over het vervolg. De kandidaat is een vriendelijke jongeman van 22 uit een liefdevol systeem. Wie kan mij adviseren in deze?

• Brian

Uit het bericht kan ik afleiden dat je interesse en medeleven verder gaat dan alleen naar het ontvangen van de maandelijkse huur. Je hebt hiermee al een zeer grote voorsprong op de gemiddelde kamerverhuurder. 22 is geestelijk gezien een zeer maagdelijke leeftijd dus het kan nog alle kanten op met de psychische ontwikkeling van je toekomstige huurder. Blijkbaar is er al wel een arts geweest die hier anders over dacht en hem een risperdal recept heeft uitgeschreven. De jongeman is dus al gestigmatiseerd nog zonder dat jij iets merkwaardigs in zijn gedrag gemerkt had. Deze soort van schizofrenie klinkt meer naar medicinale gemakzucht die tegenwoordig door de moderne geneeskundigheden met graagte toegepast wordt. Als toekomstige verhuurder hoef je dus niet te gaan schamen voor overgeinteresseerde menselijkheid. Dit, waar bemoei je je eigenlijk mee, is namelijk precies datgene wat er tekort schoot. De financiele verbintenis die jullie nu binnekort aangaan zal de juiste opening hiervoor bijken te zijn. Ja d'r is nog veel te doen voor de straightminded, dit gaat mijlen verder dan het verwijzen naar een dichtsbijzijnst riag.

• Creat

Eerlijk gezegt zie ik of begrijp ik je twijfel niet ben je meschien bang dat hij je gaat bijten kijk als je nu eens een rijbewijs had gevonden kon ik me het nog voorstellen aangezien dat de meeste doden vallen in het verkeer of je moet weten dat hij meschien een wetenschappijlijke studie doet als je na gaat wat wetenschappers op hun naam hebben en nog zullen hebben is dat ook een goed rede om een kamer the wijgeren denk maar aan kernenergie of wil hij later meschien wel honde ijgenaar worden en word dat beest plotseling vals of vogel hauder en is hij daar mee veroorzaker van een zoort vogel griep enzovoort je begrijpt vast wel wat ik hier mee bedoel Jan

• Sytse Kees

Weet jij wat het betekent 16 jaar getrouwd te zijn geweest met iemand die schizofreen is en deze haar niet als mens maar haar behandelde als een beest.

Haar het ziekenhuis heeft ingeslagen maar geen aangifte durfde tedoen uit angst voor de kinderen en uit angst dat hij haar zou doden.

I6 jaar heeft hij haar gedreigd bond en blauw geslagen arm gebroken het ging zover dat hij op het laatst toch de gevagenis in draaide, en zei gescheiden is.

Van de ene op de andere dag veranderde dit figuur van een liefdevolle man in een doorgeslagen schizofrene persoon die gruwelijk tekeer kon gaan.

Dit kan kan je overkomen wees waakzaam:

dit is maar een heel klein topje van de ijsberg

ben me dood geschrokken van haar verhaal in

wat voor hel zij beland was.

• Angie

Ik kan je melden dat ik ook Risperdal slik, toevallig ook 2 mg, dit is een lage dosering, ik heb in heel m´n leven niet 1x vergeten m´n hypotheek te betalen en val voor de rest anderen niet lastig met m´n ziekte, maar iemand een kamer weigeren omdat hij medicijnen slikt vind ik ronduit belachelijk. Bovendien word het voor meer dingen voorgeschreven dan alleen psychoses.

• Jan

Beste respondenten,

laat er geen misverstand over bestaan. Ik verhuur een kamer op basis van wederzijds respect en niet op basis van vooroordelen. Ik heb advies gevraagd op basis van het vinden van Risperdal bij een jongen van 22 die een kamer bij mij huurt voor een samen overeengekomen proefweek.

Dan blijkt deze kandidaat bepaalde medicatie te slikken die voorgeschreven wordt bij psychosen e.d. Ja, daar ben ik dan van geschrokken en ja, ik wil ook geen privacy schenden. Want in ons land ben je niet verplicht om dit vooraf te melden. Daar ik deze site op internet heb gevonden neem ik het initiatief om mij in deze te laten adviseren.

Dank voor jullie feedback.

Jan

• Angie

Nee natuurlijk ben je niet verplicht om dat te melden. Als jij hem afwijst op die grond en hij komt erachter en er zou een rechtzaak van komen dan verlies je dat op basis van discriminatie. Bovendien heb je zijn recht op privacy geschonden door door z´n persoonlijke spullen te ´neuzen´.

• Angie

Je meld toch ook niet dat je aan je rug geopereerd bent als je een kamer huurt dat is net zo vreemd, als je hoort dat iemand is afgewezen om een kamer te huren omdat hij een rugoperatie heeft dan begrijp je hoe vreemd jouw vraag is.

• Jan

Ok dan, op basis van privacy wordt mij helemaal niets duidelijker. Dat is ook niet wat ik op dit forum heb gevraagd. Ik zal mijn vraag specificeren:

Hoe groot is het risico dat deze persoon decompenseert en behoor ik of behoort hij dit vooraf bespreekbaar te maken. Zeker omdat hij aan een intensieve studie begint in een nieuwe stad. Kortom hoe ziet een psychose er dan uit.

• Jan

Angie,

bedankt voor jouw feedback, maar het gaat niet om privacy, lees mijn eerste bericht maar door. Op afspraak met de kandidaathuurder zelf was ik bezig zijn kamer verder gereed te maken voor bewoning. Ik zoek informatie in hoeverre ik risico loop voor wat betreft mijn huis en goederen als ik zonder discussie vooraf met deze jongen in zee ga.