Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

op kamers

• Angie

Niet iedere persoon is hetzelfde. In mijn geval kan ik een behoorlijke studie druk bijvoorbeeld aan en ik slik hetzelfde als die jongen, wie weet voor dezelfde klachten wie weet voor iets anders. In mijn geval merk je niks aan me, en een terugval is niet te verwachten ik ken die jongen niet maar dat verschilt per persoon. Ik wil alleen maar zeggen: denk niet gelijk het slechtste. Als je het precies wilt weten zal je het hem moeten vragen.

• noix

We leven niet meer in het jaar nul, met een psychose valt tegenwoordig goed te leven met medicatie, en veel mensen krijgen maar 1 keer een psychose en vallen dus helemaal niet terug.

Deze jongen is een gewone gezonde hollandse knul die al het recht heeft daar te wonen.

Ik denk echt dat je eens een psychiatrisch ziekenhuis moet bezoeken, dan zie je dat het eigenlijk heel gewone mensen zijn die daar zitten.

Je hebt te veel vooroordelen.

Praat er met hem over, speel open kaart, hij heeft ook het recht te weten dat jij weet dat hij AP slikt.

Succes met je beslissing

noix

• Sytse Kees

Vind dat je recht hebt op informatie van personen,

die een kamer huurt het is jouw woning, ze verwachten

toch ook dat alles prima in orde is?

• Creat

Ik snap je best Sytse ik heb zelf ook een hekel aan studenten goed zo Sytse met een beetje massel heb je iemand het leven zuur gemaakt

• Ruba

Hoi Jan,

Ik kan me je vraag best voorstellen.

Allereerst, zoals Angie al schreef, wordt risperdal niet alleen voorgeschreven bij schizofrenie en/of psychoses. Maar goed, waarom ga je gewoon niet het gesprek aan met de betreffende student en zijn ouders? Alleen dan krijg je zekerheid, weet je wat er gebeurt als hij decompenseert, etc. Het leven is nooit zeker wat er gebeurt en iedereen die risperdal slikt is weer anders. Welke zekerheid heb je bij “normale” studenten (leer me ze kennen, was er ooit zelf één)? Nu heb je de kans om vooraf een goed gesprek aan te gaan, gerichte afspraken te maken etc. Weet niet hoe de kamerverhuursituatie precies zit, maar misschien zou je zelfs een belangrijke functie kunnen vervullen als oogje-in-het-zeil-houder, een geruststelling voor de ouders en ook voor jezelf.

• Jan

Hoi Ruba,

na alle adviezen en soms ook verwijten ben ik in gesprek gegaan met de kandidaat en zijn ouders. Betrokkene is 2 jaar geleden op geweldadige wijze gedecompenseerd na fors drugsgebruik. We zijn niet tot overeenstemming gekomen daar de bewuste kamer door mijn eigen huis bereikbaar is, een zolderkamer op de 2e verdieping

Zijn psychosen gaan gepaard met auditieve en visuele hallucinaties. De Risperdal werkt slecht ten dele. Zijn studie gaat hij nu beginnen vanuit de thuissituatie.

Allen nogmaals bedankt voor jullie feedback

Jan