Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

energieloos

• robert

goedemorgen

ik heb als diagnose paranoide schizofreen met storing van de geestvermogens ik heb een heftige psygose achter de rug met een duur van 5a6 jaar het gaat nu beter maar ik ben zo energieloos ik heb nergens zin in terwiijl ik vroeger vol enegie zat ik ben stucadoor en kluste er savond flink op los als ik niks te klussen had ging ik thaiboxen of judowen op een gegeven moment ben ik voor mijn eigen begonnen en een paar maanden later raakte ik in een psygose oorzaak stres elke avond voor het slapen gaan nam ik een blowtje om tot rust te komen ik blowde vanaf mijn 14 jaar ongeveer elke dag en als ik naar de kuip ging de hele wedstrijd door in het het weekend als ik ging stappen nam ik ook weleens andere drugs dit heeft natuurlijk ook geen goed gedaan achteraf gezien maar goed ik heb er van genoten en ik heb er geen spijt van ik heb ongeveer 5 jaar in huis gezeten ik durfde de deur niet uit ik ben ook nog een 6 maanden opgenomen geweest in delft maar kwam er toen uit door een vormfout uit anders hadden ze mij nooit laten gaan daar ik verveelde mij daar dood nu kom ik weer buiten en doe af en toe een klusje ik heb weer contact met mijn oude vrienden dit vind ik allemaal fijn zij waren ook blij mij weer te zien na zoveel jaar drugs gebruiken doe ik niet meer alleen af en toe een biertje maar ik mag niet dronken worden van mijn behandelaar maar nu mijn probleem ik ben constant zenuwachtig en angstig ik ben nou nooit eens ontspannen ik wordt hier schijtziek van ik heb oxazepam tegen de angst en spanning die moet ik nu gaan afbouwen ik slikte 200 a 250 mg per dag nu nog maar 150 mg als ik heel erg zenuwachtig bent dan doe ik 200 mg nu ik moet gaan afbouwen van mijn behandelaar ben ik bang dat ik meer gaat drinken of anders weer gaat blowen en blowen kan ik niet meer zou wel willen maar dat is beter dat ik dat niet doet het probleem is met mij dat ik veel dingen wil doen maar er geen energie voor heb ik kan ook niks aan mijn hooft hebben als ik wat aan mijn hooft heb lig ik snachts wakker ondank de hoge dosis oxazepam als ik een paar dingen aan mijn hooft heb dan heb ik een terugslag ben ook af en toe heel deprie en zie ik het niet meer zitten ik wil zoveel maar het kan niet meer het is een feit dat je na een psygose minder kan dan voor heen maar bij mij is het wel heel erg nu gaat mijn behandelaar een psygiater regelen om hier mee om te gaan ik hoop dat dat een oplossing wordt zijn er meer mensen die energieloos zijn ik zou graag hun ervaringen willen lezen op dit forem alvast bedankt.

met vriendelijke groet robert.

• YoungSchizo

Hey man,

Ik kan me heel goed herkennen in je verhaal. Ik heb de diagnose schizofrenie, dit is ook aangewakkert toen ik voor mezelf begon (ik heb een reisburo), ik was ook altijd energievol, ik voetbalde en fitnesste ging elke weekend los met drank en blowen. Ik blowde ook iedere dag om te ontspannen. Na de psychose (die 6 maanden duurde) was ik ook energieloos, zenuwachtig en angstig. Ik wou na de psychose ook veel dingen doen maar het lukte me allemaal niet meer toen ik dat besefte werd ik depressief, ik heb anderhalf jaar depressief rondgelopen, met mijn klachten die ik had dacht ik dat me psychiater zijn werk niet goed deed toen heb ikzelf mijn medicatie verlaagd 15mg naar 5mg Zyprexa en ik kreeg wat meer energie, ik heb ook tegen mijn psychiater gezegd dat ik het zo niet meer redde en heb zelf om antidepressiva gevraagd. Dat heeft bij mij echt geholpen tegen angst, zenuwachtigheid, energieloosheid en dingen aan je hoofd hebben. Ik ben nu al 2 maand aan de antidepressiva (Zoloft 50mg). Ik sport niet meer, ga niet meer uit, blow niet meer, zuip niet meer, ga af en toe naar werk, zie af en toe een oude vriend. Het is wel een hele grote verandering maar nu de meeste klachten zijn verdwenen kan ik genoegen nemen met de leven die ik nu lijd. Ik weet niet echt hoe het met jou psychose zit maar blowen raad ik je af!!! Als ik blow (wat ik 3 keer heb geprobeerd in anderhalf jaar) heb ik een flinke terugslag gehad dus dat doe ik echt niet meer! Ik raad je aan om samen met je psychiater naar de juiste medicatie te zoeken zodat je je ook goed voelt. Ik heb ook nog met mijn psychiater gesproken over modafinil (dat is een medicijn die gebruikt word tegen narcolepsie) die word op dit moment getest in verschillende landen voor de negatieve symptomen van schizofrenie tegen te gaan (dat geeft je een alertheid). Hij heeft gezegd om er nog even mee te wachten nu ik aan antidepressiva ben begonnen. Ik hoop dat je wat aan me verhaal hebt.

groetjes,

YoungSchizo

• robert

tof dat je gereageert hebt bedankt ik heb er wat aan

groetjes robert