Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Lichte schizo met veel drugs

• Sd

Een van mijn beste vrienden heeft een wat lichtere vorm schizofrenie dan ik.

Maar hij neigt er steeds naar iets van drugs te gebruiken.

Eerst heel veel blowen, het was veel of niets.

Toen heel veel xtc, het was veel of niets.

Toen weer heel veel blowen, nu blowen weer gestopt.

Nu veel cocaine, waar ook hetzelfde geldt: veel of niets.

Uiteraard wil ik hem helpen. Maar hij heeft ook weer de angst als hij met cocaine stopt, dan is hij bang dat hij weer gaat blowen. (blowen is ook heel niet goed i.v.m. psychoses enz.)

Want het lijkt er bij hem op dat hij gewoon ‘iets’ moet gebruiken !?

Ook al slikt hij Zyprexa, net als ik.

Herkennen jullie dit?

Zou dit nou anders op te lossen zijn dan bij ‘gewone’ drugsgebruikers?

Hebben jullie ervaringen of nuttige tips.

Super bedankt alvast.

• noix

De dubbele diagnose klinieken stampen de grond uit de laatste jaren.

Dat is dus voor mensen met een verslaving en een psychsche aandoening, misschien is dat iets voor hem.

sterkte noix

• Sd

Noix bedankt voor je reactie.

Iemand enig idee of dit vaker voorkomt bij mensen met schizofrenie of is het puur toeval zo'n dubbele diagnose?

• anneke

Ik kan je vertellen mijn zoon heeft heel veel geblowd waarom hij was dan niet meer bang.

Hij is namelijk bang voor zijn eigen wanen.

Alleen door het blowen werden zijn wanen erger en is er nu met de goede medicatie mee gestopt ik wil niet zeggen vanaf .

Hij is opgenomen en krijgt nu lopenex dit is niet zomaar hier zijn verschillende antipsychotica aan vooraf gegaan.

Wat ik met dit middel prettig vind aan zijn bloedspiegel kunnen ze zien of het middel werkt of niet.

Krijgt er dus nu deze week 100mg bij zat op de 200 dus gaat 100 omhoog maar vraagt helemaal niet meer om drugs.

Anneke

• anneke

Ik zit op een ander forum van ouders van een schizofreen kind.

En bijna iedereen heeft geblowd of erger hard drugs gebruikt dus het is zeker niet uitzonderlijk.

Maar ik denk ook dat het iets van deze tijd is ik heb nog een gezonde zoon van 16 die eens in de 14 dagen blowd waarom hij zegt mam jij drinkt toch ook alcohol kan je beter blowen.

Anneke

• noix

Sd,

Het komt veel voor, niet alleen in combinatie met schizofrenie maar ook met andere psychische ziektebeelden

gr noix

• Sd

Anneke en Noix bedankt voor jullie reacties.

En Anneke fijn dat het nu beter gaat met je zoon dankzij die medicatie.

Een keertje blowen zou voor mijn beste vriend ook niet zo erg zijn, maar hij kan niet bijvoorbeeld 1 keer in de 14 dagen, dan wordt het gelijk weer iedere dag.

Hij baalt er enorm van en wil eigenlijk liever geen extra medicijn dan Zyprexa gaan nemen. Tenzij er inderdaad iets is i.p.v. Zyprexa.

Het komt vast wel goed.

Alvast een prettig weekend.

• Creat

Aan de bloed spiegel kunnen ze alleen zien als je er niet dood van gaat veel mensen omschrijven leponex weking als stoond zijn