Hoi iedereen,
Ik zal me eerst even voorstellen. Ben een 21 jarige meid, studente social work maar ook heb ik zelf een moeder met schizofrenie. Omdat ik erg geinteresseerd ben in dit onderwerp zou ik graag willen weten wat jullie helpt om de schizofrenie door te komen zeg maar. Ik heb deze info niet nodig voor school of zo maar vraag het dus puur uit interesse. Misschien dat ik zelf ooit met schizofrene personen ga werken, dat weet ik nog niet, maar deze discussie lijkt me hoe dan ook erg leerzaam.
Ik las gisteren namelijk een site van één van jullie hier (newthinking, weet niet meer van wie het was) en daar las ik dus dat er ook andere manieren zijn om een persoon met schizofrene kenmerken te helpen dan alleen hulp van psychiaters te geven. Zoals bv in de alternatieve sector.
Wat helpt bij jullie? Heb je meer baat bij medicijnen? Of ervaren jullie dat bijv. dingen doen die jij leuk vindt ook kan helpen? Zijn er mensen met Reiki-ervaringen? Is een vakantie een goede oplossing om alles even te ‘vergeten’ of zorgt dit juist voor stress vanwege een andere omgeving? Zoek je liever steun bij een bepaalde religie? Heb je een hobby waarbij je helemaal opleeft? Gebruik je technieken (zoals aarden) om weer met beide benen op de grond te staan? Mijn moeder bv is erg creatief en vindt steun in het christelijke geloof. Maar ze gaat liever niet het huis uit en dus ook niet graag op vakantie, behalve wanneer ze naar familie gaat in het buitenland.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Groetjes,
Syl.