Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

gewichtsverlies na stoppen Zyprexa?

• Jessie

Een vriend van me heeft jarenlang zyprexa gebruikt en is daardoor veel aangekomen. Nou is hij onlangs gestopt, maar het gehoopte gewichtsverlies blijft uit. Is er iemand die weet hoe lang het kan duren voor hij wat gewicht gaat verliezen?

Alvast bedankt! Jessie

• Ruba

Hoi Jessie,

Bij mij ging dat telkens heel snel, zeker ook door een verhoogd activiteiten niveau.

Maar mensen verschillen…….. Vriendin van mij moest aan de dikmakende anti-depressiva, wat ze eigenlijkniet wilde, zeker ook omdat ze net met moeite heel wat kilo's was kwijt geraakt. Arts zei, gewoon doen, gewicht gaat daarna er weer gewoon af, als je kan stoppen. ja, no way José en is ze nu gewoon gestaag aan het afvallen met dieet. Bedoel maar.

groetjes, Ruba

• noix

Ik ben op een bepaald moment ook gestopt met de ene AP en overgestapt op een ander, waarbij ik hoopte minder aan te komen, dit hielp niks, ik viel niks af van de AP waarmee ik gestopt was, en kwam wel aan van de nieuwe AP.

Dit was overgens niet Zeprexa.

Met AD heb ik andere ervaringen, daar ben ik ook ooit 30 kilo van aangekomen, en na stoppen met de AD ben ik dat in een half jaar weer kwijt geraakt, heel snel dus.

Ik denk dat meer bewegen heel belangrijk is bij het afvallen na medicijn gebruik.

sterkte noix

• Jessie

Bedankt voor jullie snelle antwoorden!

Het kan dus blijkbaar per persoon verschillen of je weer af valt of niet. Ik hoop voor mijn vriend dat hij af gaat vallen, want hij wordt echt ongelukkig van dit gewicht. Hij is ongeveer twee maanden geleden gestopt met de zyprexa, maar nog niks afgevallen :-(

Hij is deze week begonnen met sporten, dus dat zal in elk geval gaan schelen! :-)

• saskia

Ik gebruik al 8 jaar zyprexa en ben 10 kilo aangekomen. wat ik van mensen uit mijn omgeving hoor , die komen ook aan , maar de een meer dan de ander. Ik denk dat dit per persoon verschillend is.Goed opletten met wat je eet en genoeg bewegen.

Ik vind het echt niet leuk dat ik zoveel ben bijgekomem, maar beter dit dan geen medicatie en psychotisch zijn ,

groetjes Saskia