Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vooroordelen psychiatrie

• Lieke

Heej mensen!

Ik ben Lieke en ik hoop dat een (of meerdere) mensen mij kunnen helpen. Ik volg de opleiding SPH en ben bezig met het organiseren van een slotconferentie. Deze slotconferentie gaat over vooroordelen. Ik heb zelf in de psychiatrie gewerkt en gemerkt dat er veel vooroordelen bestaan. Mijn vraag is nu of een van jullie ook te maken heeft gehad met vooroordelen en zo ja, hoe voelde je hierbij?

Ik zou het erg fijn vinden als jullie me hierbij kunnen helpen, ook omdat ik dit zelf een erg belangrijk onderwerp vind en ook om misschien de vooroordelen bij een paar mensen weg te kunnen nemen tijdens deze slotconferentie.

Willen jullie mij helpen??? Stuur dan aub je verhaal naar: lemmerlieke@hotmail.com

Alvast bedankt!!!!!

Groetjes,

Lieke

• Brian

Een iets als psychiatrie heeft alleen bestaansrecht bij de gratie van vooroordelen. Een psychiatrische benadering van een psyche moet altijd een vooroordeel zijn daar de menselijke geest een niet tastbaar vluchtige onconstante is. Iedere beschrijving van de geest is een rem op de ontwikkeling en groei. Dit kun je vergelijken met het nemen van een foto. Momentopnamens van het nu, zijn zinloos en remmen veranderingen en vooruitgang. Iemand die op commerciele basis de geest van een ander probeert te markeren als een statisch gegeven (een psychiater), belemmerd de betroffene in de vrijheid van het doen en zijn. Psychiatrie slaagt erin door ondersteuning van reproductieve mediale producten (muziek, recame, geschriften en tv) onze geestes ontwikkeling volkomen stop te zetten. Het is goed dat je nu al, nu je nog in de opleiding zit, ontdekt dat de psychiatrie vooroordelen moet hanteren bij haar behandelingen en haar hiermee behoorlijk ongeloofwaardig maakt. Een mens leeft op de interactie met andere mensen en niet op de het onder de loep nemen van eigen vergeelde herrinneringen of minimale spirituele provokaties van een baard met pijp.

• geartsje

Hallo Lieke,

Ik heb zoekactie lieke schizofrenie gebruikt. Ben benieuwd of jij de Lieke bent die net in het radioprogramma van Simek te horen was. Heb in ieder geval bewondering voor je optreden daar. Hij was even heel vervelend en ik hield mijn adem in maar je reageerde goed.

Ik zoek contact omdat mijn eigen situatie iets als de jouwe is. Ik ben manisch depressief met tot nu toe 2 psychoses. Het gaat al 8 jaar erg goed. Maar er ligt altijd die dreiging op de loer.

En natuurlijk heb je te maken met vooroordelen en vooral stilzwijgen.

En wordt je buiten bestuursfuncties gehouden en op de schouders geslagen bij een goede prestatie. Doe je dat bij andere vrouwen ook? denk ik dan.

En eenzaam voelen, als er weinig diepgang is in gesprekken. Maar dat had ik voor deze ziekte ook wel.

Het is natuurlijk ook niet zomaar iets. Maar er kan meer over gepraat worden.

Ervaringsdeskundigen onder elkaar. Begeleid of niet.

Ik ga verder met mijn zondagmiddag. Misschien hoor ik iets van je.

Veel succes in ieder geval, met dat waarmee je bezig bent.

Geartsje

• Lieke

Helaas,

Ik ben niet de persoon die u zoekt.

Veel succes!

Groetjes