Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hulp........

• sempe

hallo allemaal,

Na een langdurige psychose en een opname op een gesloten afdeling van ongeveer 3 maanden, is mijn vertrouwen in de hulpverlening ,psychiaters en verpleegkundigen naar 0 gezakt.

Het is niet een ding maar een heleboel.

Ik ben 39 en t was mijn eerste ervaring of aanvaring hoe je het noemen wilt met de psychiatrie.

Ziin er meer mensen met die ervaring en die met het gevoel zijn blijven zitten niet serieus te zijn genomen vraag ik me af of ligt dit aan mij , ik heb niet het idee gehad dat de manier van behandeling iets aan mijn herstel heeft bijgedragen ik heb nu minder zelfvertrouwen heb als vroeger.

Hooguit dat de medicijnen die ik uiteindelijk genomen heb (risperdal) de nodige rust hebben gegeven want uiteindelijk is het effect volgens mij alleen dat je er doodmoe en afgestompt van wordt,ben nu dus ook aan het afbouwen.

• dolf

Hallo sempe,

Dat is zo ongeveer ieders mening op dit forum: de pschiatrie doet meer kwaad dan goed.

Dolf.

• Angie

Nee, hoor de mijne niet. :)

• sempe

Voor eenieder verschillend denk ik ligt er een beetje aan het soort hulp dat je wilt en krijgt.

Ik denk nu dat je met een andere levensstijl en gewoonten een psychose goed kunt voorkomen.

Denk niet dat anti psychotica met alle bijwerkingen uiteindelijk goed voor iemand is.

• Angie

Ik vind hierin dat je gelijk hebt. Ik slik nog wel anti-psychotica maar ik houd het zo laag mogelijk en ben van plan toch wel op termijn af te bouwen, voor nu helpt het me slapen en houd het me rustig en zijn de voornaamste redenen dat ik het blijf slikken. Ik geloof dat ik als anti-psychotica niet meer nodig heb, m´n hoofd is heel erg helder op dit moment.

• Rinaldo

Ik ben nooit opgenomen geweest. Het is normaal dat je doodmoe bent van een psychose, ben ik ook. Ook ben ik afgestomt en heb veel last van emotievervlakking. Kan niet lachen of huilen.