Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

verbinding

• dennis

hallo mensen ik weet sinds 1 jaar dat ik schizofrenie heb,ik heb nogal last van waan ideen zo denk ik bv voorbeeld dat ik met mensen in verbinding sta bv als mensen lachen dat ze me dan uitlachen of mensen kan besturen heeft iemand ongeveer dezelfde klachten mij of weet iemand wat je het er beste tegen kunt doen alvast bedankt

• Angie

Ik heb niet exact hetzelfde als jou maar wel iets wat erop lijkt: Ik heb vreemde gedachtes die niet weggaan door therapie of medicijnen. Ik heb geleerd er geen aandacht aan te besteden en zodra ik door heb dat ik ze heb ergens anders aan te denken. Ze zijn er nog steeds maar ik heb ze op deze manier minder belangrijk gemaakt. Ik schaam me er nog regelmatig voor, dat wel. Dat moet ik ook nog leren.

• Brian

Dit is de juiste manier. Nog beter is het om iets te gaan doen, waaroor je automatisch aan iets anders denkt. Je hoeft je hoofd dan niet te gaan dwingen anders te gaan denken, het gaat dan vanzelf omdat je je brein nodig hebt voor coordinatie of concentratie. Als zich oncontroleerbare vreemde gedachten voordoen is dit een signaal dat je meer aan kan dan je op het moment doet. Je bent onderbelast. Helaas is dit in bijna alle voorkomende gevallen voortkomend uit werk- of levensloosheid. Een goede overheid zou dit begrijpen, maar helaas. Goed ook dat je je schaamt voor abnormale gedachten en ze niet verspreid in een der vele praatprogramma's, dat zouden meer mensen moeten doen.