Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Agressie onder schitzofrene patienten

• Daniel

Ik heb even een heel serieuze vraag. Misschien weet iemand hier ook een antwoord op. Is het normaal onder schitzofrene patienten dat ze van tijd tot tijd van die enorme agressie aanvallen hebben. Ik heb een goede huisvriend die lijdt aan die ziekte en van tijd tot tijd is hij zeer agressief en wil dan alles slopen. Kan iemand me vertellen hoe ik dit moet reduceren, want ik ben een beetje de moed aan het verliezen en ik begin ook heel erg angstig te worden. Het blijft namelijk niet alleen bij spullen maar hij wil ook mensen kwaad doen en dat beangstigd me, Ik slaap al lang niet meer als ik bij hem in de buurt ben, maar ik wil hem ook niet in de steek laten. Heeft iemand een antwoord voor mij. Je kan het mailen naar mijn eigen mailadres : Dreammaster317@hotmail.com

Alvast bedankt. Daniel Verheijen

• noix

Ik weet wel dat je tijdens of voor een psychose erg geaggiteerd kunt zijn, agressief kan ook, maar komt niet veel voor. Is 1 van de fabeltjes over schizofrenie.

Misschien zit het gewoon in zijn aard.

Ik zou niet weten wat je ertegen kunt doen, kan me voorstellen dat je er bang van wordt.

sterkte noix

• Daniel

Dank je wel voor je reactie niox. Als ik het goed begrijp is het niet normaal onder schitzofrenie, maar ik zat net naar Dr. Phil te kijken en het is heel goed mogelijk dat hij lijdt aan manisch depressiviteit. Alle symptomen wijzen daar naar toe. Dus ik denk dat ik het die kant maar eens op ga zoeken, maar superbedankt voor je reactie.

Jij ook sterkte en greetz van Daniel

• noix

Ik heb dr Phil ook gezien en was eerlijk gezegd nogal verbaasd, ook bij MDS is het niet normaal dat je zo agressief bent, dit zijn echt unieke gevallen, laat je daar niet al te veel door leiden

groet noix

• dolf

hallo Daniel,

Lees dit artikel eens door:

http://www.newthinking.nl/doosvanpandora.html/verhalen.html/dr.yekell.html

Met vriendelijke groet,

Dolf.

• Angie

Ik heb het ook gezien en was nogal verbaasd dat hij die diagnose gekregen had.

• Arny

Of agressie “normaal” is onder schizofrene weet ik niet Daniel, Wel weet ik dat mijn man zeer agressieve buien heeft die nergens op gebaseerd zijn dan waan ideeen. Het heeft mij een keer bijna het leven gekost (verwurging), en anderhalf jaar later heeft zijn agressie het leven gekost van ons jongste kind, bijna 2 jaar oud, die met haar zusje en broertje gezellig op de bank zat te praten en te lachen ( ik had ze daar even neer gezet, we waren bijna klaar om weg te gaan, moest nog even naar boven voor mijn kleding). Dat meisje was zijn lievelingetje en dat was wederzijds. Waarom hij haar tussen de anderen weggerukt heeft….????

Na twee jaar dwangverpleging zou hij genezen zijn…….Helaas, er zijn de jaren door heel agressieve buien geweest om voor mij en de kinderen onbegrijpelijke redenen.

Ik ben hem tot op de dag van vandaag trouw gebleven, 42 jaar ondertussen, maar ik raad dat niemand aan.