Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Seroquel,Risperdal en Dipiperon

• sjanie

hallo,

Van mijn behandelaar heb ik drietal namen gekregen van medicijnen waarvan ik vast voor mezelf uit moet zoeken welke van de drie het best bij me zou passen.

Op google heb ik wel al naar informatie daarover gezocht,maar nu is mijn hoop of er mensen zijn die een van deze medicijnen gebruiken of gebruikt hebben ,en wat hun ervaringen er mee zijn.

Het gaat om deze medicijnnen: Seroquel

Risperdal

Dipiperon

Ik hoop van jullie te horen en wil jullie alvast bedanken daarvoor,

sjanie

• shakystevens

Beste sjanie,

Ik heb de medicijnen Risperdal en Seroquel gebruikt. Veel hangt af van hoe je op dit moment voel zonder deze medicijnen en natuurlijk de dosering(in mijn geval 3 resp. 3 en 300 mg). Ik had zelf bep. problemen bij deze medicijnen. Maar als ik er een zou moeten kiezen, terugkijkend uit eigen ervaring dan, zou ik Seroquel kiezen, omdat ik me dit medicijn meest normaal mee voelde.

Dipiperon ken ik niet.

Wat trouwens verstandig is om te overwegen, is dat je bloedwaarde elk jaar of half jaar laat door meten op suiker en dat soort dingen. Dat geeft bij dit soort middelen een verhoogd risico.

groeten,

sh

• sjanie

hallo shakystevens,

bedankt voor je mail ,maar ik heb nog even een vraagje,werd je zwaarder van deze medicijnen?

groetjes sjanie

• shakystevens

Beste sjanie

Volgens mij is dit bij iedereen weer verschillend en hangt weer veel af van dosering . maar ik werd juist van risperdal meer zwaarder. Bij seroquel kwam ik minder aan.

Het vervelende is dat in het algemeen je van al deze middelen toch zwaarder wordt, maar je kan dit in balans proberen te houden door goed, gezond en verstandig te eten (Zelf gebruik ik bv. weinig suiker, bv. in snoep of chips(vet), weinig alcohol enz.) ook beweging( een duursport zoals lopen of zwemmen) helpt.

groeten

• YoungSchizo

Hi Sjanie,

Ik heb risperdal 2-3 maanden gebruikt en ben er redelijk van aangekomen, had 's nachts rusteloze benen waardoor ik niet kon slapen en spontane bloedneusen waar ik nooit last van had en deze klachten zijn ook gestopt bij het stoppen van risperdal. conclusie: slechte ervaringen met risperdal. Maar.. iedereen reageerd er anders op! sterkte!

groetjes,

YoungSchizo

• Rinaldo

Ik word alleen slaperig van de risperdal. Iets aangekomen maar niet veel. Wel diabetes er aan overgehouden. Iedereen reageerd anders op hetzelfde medicijn, niet iedereen krijgt diabetes van risperdal.

• Gerda

hallo

ik slik risperdal en seroquel.

ik heb goede ervaring met seroquel maar ik word er wel slaperig van heb dat niet met risperdal.

op dit moment ben ik bezig met de depot(spuit) risperdal consta daar heb ik wel goede ervaringen mee.

alleen je moet het 1x in de 14 dagen ophalen en tis pijnlijk maar goed ik heb het er voor over heeft weinig bijwerkingen.

ik gebruikte tabletten maar dat hielp niet bij mij en de spuit wel.

ik hoop dat je er wat aan hebt.

liefs gerda

• Sytse

Mijn vrouw slikt al 3 jaar Seroqeul en reageert er heel goed op

en groeit er helemaal niet van.

• sjanie

hallo,

Ten eerste bedankt voor jullie reacties,

Ik heb uiteindelijk Risperdal voor geschreven gekregen,gisterenavond heb ik de eerste ingenomen.

Maar ik werd heel erg naar in mijn hoofd kreeg een hele droge mond en voelde me heel erg suf.

Nu is mijn vraag of dat na verloop van een paar dagen verminderd of blijft dat nog wel enige tijd aanhouden?

groetjes sjanie

• Rinaldo

Het kan nog even aanhouden. De slaperigheid heb ik al die tijd gehouden.