Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Don't go with that flow..

• Brian

Vreemde fantasien horen bij de onvoorspelbaarheid van een gezonde geest. Deze komen en gaan. Het uiting eraan geven doomiddel van tussenaanhalingsteketjes kunst of deling in psychiatrische sessies is het probleem. Dit weet echter niemand meer, omdat de vrijheid van meningsuiting als hoogste goed der individuele vrijheid gezien wordt. Een helder iemand beseft dat het geven van een verkeerd voorbeeld een aanstoot voor imitatie bij een getroubleerde kan zijn. Dit kun je dus beter niet doen, ook niet als je als beloning 75000 euro als voorschot voor een nieuwe roman of een doordrukstripje kalmerende drugs kunt krijgen. Een kunstenaar is bij ons een persoon die zonder schaamte of realiteitsbesef zijn ziel binnenstebuiten multipliceerd. Dit lukt meestal goed na het gebruik van perceptieversterkende chemicalien. Die, die hier het beste in slagen worden uitverkozen, door multinationale uitgeverijen, tot voorbeeld voor degradatie van vrijheid en het bijproduct leven. Dit voorbeeld is nu verworden tot lifestyl (burgermansmoraal) waardoor iedereen denkt (aangespoord door het gocreate en justdoit) dat huilen onder invloed van nederwiet op een bezoek bij een subsidiepappa (psycholoog) een individueel recht is.

• shakystevens

Vraag me af waarom er toch niemand reageert.

Je ‘verhaaltjes’ zijn vaak vlot en vaardig met een levensles, tot op zekere hoogte lees ik ze met plezier. Je slaat echter soms de plank volledig mis. Misschien is het vanwege de angst voor de man in de witte jas of misschien omdat jij die wereld wat minder goed begrijpt. Tevens mis 1 ding en dat is het hebben van empathie voor deze doelgroep.

Toch zijn sommige woordspelingen vindingrijk. De term ‘ doordrukstrip’ vind ik buitengewoon vermakelijk, deze term voeg ik toe aan mijn eigen woordenschat, als getroubleerde en ben ik het van plan om deze bij mijn maandelijkse opknapsessie te gebruiken, dat zullen ze daar zeker weten te waarderen.

groeten

• Brian

De man met de witte jas plaatst zich, zo wil zijn beroepsgeheim jou laten geloven, buiten het U en Ik. Dit is een net zo'n ongeloofwaardige gebeurtenis als jezelf bij de bakker aan treffen en daar toe moet gaan staan horen, hoe hij je mededeeld hoe zelf thuis een veel lekkerder broodje te bakken is. Ik snap niet dat ik empathie moet opbrengen voor een iemand die drugs voorschrijft aan minderjarigen of onvolwassenen met levensproblemen. Het zogenaamd veroorzaakt moeten zijn in eigen psyche is een leugen die ons afleidt van de feitelijke oorzaken van psychosen en het levens herstel hinderd of helemaal doet vergeten. Omdat psychologie een iets is die al enkele generaties bestaat, lijkt het alsof het nut ervan bewezen is. Hah!. Psychologie en psychiatrie leert de ziel een ijdelheid die slechts met geestelijke perfectie tevreden gesteld kan worden. Het middel tot acceptatie van het best bereikbare, is apathische chemische afvklakking doormiddel van psychofarmaca: geen downs maar ook geen ups meer. Dit zijn dan nog maar alleen de psychologische bijeffecten en gevolgen van geestelijkegeneeskunde. De biologische liggen totaal buiten normaal menselijk bevattingsvermogen. Dit is allang geen leuk misschien-wel, misschien-wel-niet taboe thema meer.

• shakystevens

he,

Ik ben zogezegd afgevlakt, zodoende heb ik het aantal keer moeten lezen. En in wezen, op een bepaalde manier heb je gelijk, maar voor iemand die in het hier en nu in problemen is, in gevaar, voor of door anderen ( want mensen vergissen zich weleens door te zeggen dat een schizofreen een gevaar is voor anderen, andersom is het nl. ook waar, anderen kunnen juist een gevaar zijn voor de schizofrene mens) is dit geen praktische oplossing. Wat ik zelf vind van de psychiatrie is, is dat ze zo lang doorgaan met wat jij drugs noemt. Voor mijzelf is schizofrenie een reis waarin je net als andere reizen ontzettend veel van kunt leren.

Dat de psychiater je afhankelijksrelatie van zijn sessies geeft als vervelende bijwerking is iets wat je na jaren behandeling wel gaat doorzien. En ik denk, ieder mens met deze ziekte, die voldoende hersteld en op redelijk niveau kan functioneren zal dat inzien.

In wezen is het net als in de echte wereld: overleven.

In wezen ben ik niet voor of tegen medicijnen, ik hoop alleen voor de mensen zelf dat ze op een bepaalde manier met of zonder medicijnen een redelijk functioneren en normaal herstel te verwachten hebben. Er zijn nl teveel mensen met uitzichtloze situatie. Of de psychiatrie en medicijnen daar de reden van zijn is iets wat ik je als antwoord schuldig moet houden.

Overigens ben ik gedurende mijn te lange behandeling veel goede psychiaters tegen gekomen( ook slechte trouwens)

groet

• Brian

Een medisch gediagnosticeerde schizofreen is hoofdzakelijk en op de eerste plaats een probleem voorzichzelf. In iedere normaal voorgaande beschaving krijgt iemand die een psychose doorleeft de mogelijkheid het even rustiger aan te doen en kan rekenen op menselijke opvang bij directe naasten. In ons voorapokalyptisch polder pompei dien je onverstoord door te blijven malen in je met consumentistische electronica gevulde kooitje, met behulp van, juist ja. Het schijnt dat dat iets te maken heeft met vrijheid. Psychologie en farmacie zijn hier om het ontbreken van deze persoonlijke vrijheid te compenseren. Psychoses ontstaan bij het realiteitsbesef dat de spirituele rek er hier toch echt wel uit is. Het enige dat je dan dus nog rest is je ook te vervoegen bij de huisarts. Slechts individualiteitszieken weigeren te geloven dat er hier meer aan de hand is dan een internationale collectieve geestesziekte. Het beste medicijn tegen een stoornis die schizofrenie genoemd word is het per direct uitgummen van je eigen individualiteit. Psychologie (en alles wat hiermee samenhangt) doet juist het tegengestelde, het versterken en het in kaart brengen van het eigen innerlijk. Dit is een rem op je eigen leven omdat je je gaat bezig houden met een moment opname van de ziel. De cheest is vluchtichh.

• Sytse

Brian hoe wil jij een persoon die helemaal van wereld is

weer op het rechte spoor zien te krijgen zonder psychiatrysche hulp.

• Brian

Dat wat jij voor het rechte spoor aanziet is dit helaas niet (meer). Staak iedere poging dit als levensdoel te verlangen van je directe naasten die betroffen zijn door het stigma beter bekend onder de naam schizofrenie. Gun ieder, hem of haars gekte of psychosen door er niet met een minderwaardigend vingertje naar te pinken. Ga je, voordat je een psychoticus op een recht spoor wilt zetten, eerst eens heel goed zitten afvragen waar het naar toe leidt. Ik zit persoonlijk en zelf liever in de stoptrein naar de hel dan in de intercity, waar uitstappen onmogelijk is. Hulp bieden kun je dus wel, door te begrijpen dat een mens geen verkarkasseerd sofi-nummer is en dat het leven meer beinhoudt dan het invullen van een jaarlijks T-biljet. Het besef dat de actualiteit in een schizofrenisch stadia is beland waarin het nog onmogelijk is voor iets te staan omdat de waarheid volgend jaar een leugen blijkt te zijn, en vice versa. Ongepastheid is een normaal menselijke reactie op de onmogelijkheid van de gedwongen gelijkheid. Helaas begrijpt niemand van de beleidsmakers iets van deze thematiek. De taak onder de noemer staatsbestel is slechts uit te voeren door berijders van ditzelfde doodlopende rechte spoor. Zeer ijdele, individualistische, unisexuele egomanen zonder eigen levensbestemming. Politiek is, als je dan toch niet zonder centjes kunt, sinds het wegsaneren van gezonde financiele vriendendiensten ook nog eens dom tijdsverdrijf geworden. Begrijpelijk constructief: de betroffen persoon beschermen voor de geforceerde a-stabiliteit der actualiteit en vooral GEEN medicamenten.