Tja , het is me wat. Mijn vader is schizofreen. Op mijn elfde is het voor het eerst geconstateerd bij mijn vader. Tussen mijn elfde en mijn achtiende heeft mijn vader 3 psychoses gehad. Hierna is het 20 jaar goed gegaan met medicatie. Na een levertransplantatie 2 1/2 jaar geleden , was de medicatie die hem hielp , per ongeluk niet meer in het medicijnen pakket. Hierna wilde mijn vader niets meer weten van medicatie. Het werd steeds erger. Met een aanloop van 2 jaar is hij nu weer in een psychose gezakt. Op dit moment zit hij al bijna 2 weken in een gesloten afdeling. Met zijn ons , zijn kinderen en zijn vrouw wilt hij niets meer te maken hebben. Het doet z'o'n pijn he. Het is een geluk dat hij mijn vrouw heeft “ uitgekozen ” als vertrouwenspersoon. Morgen gaat zij met de kids naar hem toe. Weet nu niet of ik moet proberen om mee te gaan. Of hem nog even rust te gunnen , tot hij echt contact wil.
Heb goed contact met de afdeling , maar heb vandaag even een slechte dag. Moest even mijn verhaal hier kwijt.
Heb zo'n medelijden met mijn moeder die dit allemaal inclusief zware hartoperatie en levertransplantie heeft moeten door staan.
Nu beschuldigd mijn vader mij zelfs ervan , dat ik hem financieel heb bedrogen. Dat doet zo'n pijn. Wel heeft hij mij in de aanloop naar de psychose wel 100 maal verteldt dat ik het altijd moest blijven doen. Ook moest ik hem waarschuwen als hij in een psychose zou zakken. Nu was het zover en kon ik hem niet helpen.
Bitter !!!
Zo ga lekker slapen , en hoop op een betere dag morgen.