Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Na 25 jaar weer tewrug naar af

• Sterk maar even in een dipje

Tja ,

op dit moment gaat het super. Mijn vader heeft RM gekregen twee weken geleden. Hij was het er zelf helemaal mee eens. Ondertussen is hij een stuk rustiger. Hij heeft veel dingen een plekje kunnen geven. Ook is het met mijn moeder weer allemaal koek en ei. Hij heeft ziekteinzicht en is blij dat alles zo verlopen is.

Ongelofelijk hoe mijn vader goed reageerd op medicatie. Hij is ondertussen thuis. Hij heeft ontslag onder voorbehoud ( RM ) Hij moet dus dagtherapie blijven volgen en moet ook medicatie blijven nemen.

Het lijkt allemaal een wonder. Hij is wel zeer emotioneel. Maar we hebben dan ook weer allemaal veel meegemaakt.

In 10 jaar een open hartoperatie ( met reanimatie en 20 ! hartstilstanden ) , levertransplantie , kanker van mijn moeder en nu een psychose van mijn vader.

Hoop wel dat ik hier mensen een hart onder de riem kan steken betreffende medicatie. Je ziet aan mijn vader dat hij er goed op reageert en er 20 jaar klachtenvrij mee heeft geleefd. Natuurlijk zal dat niet bij iedereen zo zijn.

• ruba

Fijn om te lezen Sterk persoon!

Vanaf het begin stond mij je onderwerptitel tegen en denk dat ik je nu wel kan zeggen waarom: een nieuwe psychose is niet terug bij af, maar in de meeste gevallen een onderdeel van een moeilijk proces dat juist veel positiefs kan opleveren. Rot blijft het zo'n periode, zeker als je al zoveel voor je kiezen hebt gehad, maar je kunt er veel van leren, over jezelf en de ander, er sterker uitkomen als individu en als gezin.

Wens jullie het allerbeste voor de toekomst.

groetjes, ruba

• nog steeds dezelfde

Tja Ruba ,

je kiest zoiets in een moment. En op dat bewust moment voelde dat zo. Ben het wel met je eens dat je er van leert en dat je elkaar weer nader komt. Zo close als je al jaren niet geweest bent. Ondanks dat ik elke week zeer intensief contact heb met mijn ouders.

Is wel geweldig om te zien , hoe ze van elkaar genieten. Hoop dat mijn vader nu tijdens de therapie kan beginnen , gedeeltes van zijn traumatische ervaringen te verwerken. Want hij zit nog met zo veel.

Weet je moet mijn vader vaak zo temperen. Hij wil zo veel. Komt ook door de nieuwe lever. Maar hij is zo spontaan. Hij wil alles meteen. Van weer een nieuwe verbouwing tot carnavals prins worden in het dorp ( waar hij vorige maand nog nooit meer wilde komen ) gewoon net een puber/kleuter.

Wie wil zijn ouders nu zo behandelen. We zijn er nog lang niet.

Had inderdaad niet gedacht dat je sterker uit een psygose kunt komen met zijn allen. Heb diep respect voor alle mensen met schizofrenie die er weer uitkomen uit zo'n fase.