Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schizofrenie onderzoek

• miranda

Geachte heer/mevrouw,

Wij zijn studenten van de opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening aan de Hanzehogeschool in Groningen. In ons tweede jaar, doen wij voor het vak ‘psychiatrie’ onderzoek naar schizofrenie. Naar aanleiding van ons onderzoek zou ik jullie willen vragen of jullie mee willen werken aan ons onderzoek door een interview te beantwoorden in Word van 14 vragen.

Onze hoofdvraag is:

Wat voor moeilijkheden ondervindt iemand met schizofrenie bij het maken en onderhouden van contact in zijn sociale omgeving?

En hier gaat het dan ook om ‘zonder en met medicijnen’. Dus welke moeilijkheden u ondervond bij het maken en onderhouden van contact zonder medicijnen en welke moeilijkheden u ondervond of wat ging juist beter toen u medicijnen ging gebruiken.

Het onderzoek is volledig anoniem. Wij zullen alleen uw e-mail adres bewaren als bewijs voor het interview en verslag. Zodra het verslag is goedgekeurd zullen e-mail adressen worden gewist. Deze komen ook niet in het verslag.

Heeft u interesse en wilt u meewerken aan het interview? Stuur dan een mail naar m.j.muurman@st.hanze.nl en dan stuur ik u het interview toe!

Bij voorbaat dank.

m. vr. gr.

M. Muurman

• miranda

p.s. het onderzoek loopt tot 5 januari 2007.

• MennoR.

Goedendag,

Toen ik een e-mail wilde sturen met antwoorden van vragen op het onderzoek kreeg ik een ‘foute aflevering’ . Daarom doe ik het nu op deze manier .

Gegegevens onderzoek:

'Het is voor mij moeilijk om contact te leggen met andere mensen. Ik ervaar veel prikkels, die ik in mijn hersenen moeilijk kan verwerken . Dus de indrukken worden al gauw te veel.

Zonder medicijnen : was ik behoorlijk chaotisch en angstig. Ik legde wel contact, maar die betekende niet zo veel aangezien ik door de angst niet voor 100% kon geven.

Met medicijnen : ik vindt het moeilijk precies te beoordelen hoe de medicijnen werkte ; maar met medicijnen en factoren (zoals me houden aan dagelijkse strakke schema) lukt het mij om dagelijks in het leven te staan.

Conclusie : ik geloof dat de medicatie werkt maar je moet zelf ook wat geven ! '

P.S. Was er nog een ander onderzoek ?

• miranda

Hallo MennoR,

Allereerst wens ik u een voorspoedig 2007!

Excuses voor de late reactie, ik was helaas overmeesterd door de griep.

Erg fijn dat u reageert op het onderzoek. Ik kan zeker wat met uw antwoorden, maar zou u alsnog het interview van 14 vragen willen invullen? Het zou zeker een grote bijdrage leveren aan ons onderzoek.

Mocht u dat willen doen, dan geef ik u hierbij 2 nieuwe e-mail adressen, waar u een mail naar toe kunt sturen. Ik stuur u dan het interview toe via de mail.

freakmiranda@hotmail.com

freakmiranda@gmail.com

m. vr. gr.

M. Muurman